Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen sürecin girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir.Bu metodolojiyi sayesinde öğrencilerin gerçek zamanlı olarak iş fikirlerini hayata geçirmelerini kolaylaştırmak planlanmakta ve bu doğrultuda girişimcilik ekosistemini tanımaları hedeflenmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması da dersin amacı kapsamında değerlendirilebilir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Film, TED Talks, Ziyaretler, Konuklarla Söyleşiler, Sunum, Anlatım ve Tartışma
Temel Kaynaklar
Bruce R. Barringer & R. Duane Ireland, Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Global Edition (6th ed.) Pearson.
Diğer Kaynaklar
1. Eric Ries (2012). Yalın Yeni Girişim: Bugünün girişimcileri sürekli yeniliği kullanarak çok başarılı işleri nasıl ortaya çıkarır? Özyeğin Üniversitesi yayınları.
2. Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur (2016). İş Modeli Üretimi: Optimist.
3. Steve Blank (2017). Girişimcinin El Kitabı: Boyut yayınları.
4. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi (2016). Kahraman Çatı (ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Girişimci kimdir?
Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz?
Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir?
Sunum, Anlatım, Tartışma, Ted Talk ve Makale
3. Hafta
Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme
Sunum, Anlatım ve Scamper sınıf içi Uygulama
4. Hafta
Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Ted Talk
5. Hafta
İş fikri temellendirme aracı: İş Modeli Kanvası
Sunum, Anlatım ve Tartışma
6. Hafta
İş Modeli Kanvası Uygulamaları
Anlatım ve Tartışma (Uygulama örnekleri eşliğinde)
7. Hafta
Yalın Yeni Girişim Metodolojisi
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
8. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
9. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
10. Hafta
Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi
Sunum, Anlatım ve Tartışma
11. Hafta
İş Planı nedir- ne işe yarar- hangi aşamada kullanılır? İş Planı ve İş modeli kanvası arasındaki temel farklar nelerdir?
Sunum, Anlatım ve Tartışma
12. Hafta
Girişim Finansmanı
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Misafir Konuşmacı
13. Hafta
Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşları ve Güncel konular
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
14. Hafta
Proje sunumları: Pitching
Sunum ve Tartışma
15. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavrayacak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulayacaklardır.
ÖÇ-2
Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak edeceklerdir.
ÖÇ-3
Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabileceklerdir. Bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebileceklerdir.
ÖÇ-4
İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilecek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebileceklerdir.
ÖÇ-5
Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.
ÖÇ-6
Ticari anlamda yürütülen girişimcilik faaliyetlerinin yanı sıra, sosyal etki odaklı girişimlerin günümüzdeki önemini değerlendirerek, sosyal girişimciliği topluma olan katma değeri ölçüsünde önemini yorumlayabileceklerdir.
ÖÇ-7
Bir konu hakkında fikir sahibi olmanın ön koşulunun bilgi ile o fikri beslemek olduğunun bilinciyle,karşılaştıkları olaylara ve/veya durumlara eleştirel bir gözle bakabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.