Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Girişimcilik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GİR 8002 8 TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME 2/2/0 Z TÜRKÇE 5
Dersin Amacı
 Dersimiz amacı,girişimcilik sürecinde ürün ve süreç tasarımlarının öneminin anlaşılması ve doğru tasarımlar için gerekliliklerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Ön Koşullar Bu dersin çıktılarına ulaşılabilmesi için, öğrencileri işletme bilimindeki ve girişimcilikteki temel kavramlar ve konular hakkında asgari bilgiye sahip olmaları gerekmektedir.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Artur Mumcu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Bu derste öğretim yöntemi olarak slayt üzerinden anlatım temel alınmaktadır.

 -Ayrıca örnek olay incelemeleri ve araştırma ödevleri ile de teorik anlatımların pratikteki kullanım simülasyonları gerçekleştirilecektir. 
Temel Kaynaklar -Brown, T. (2008). Design thinking. Harvard business review86(6), 84.

 -Akdemi̇r, N. (2017). Tasarım kavramının geniş çerçevesi: tasarım odaklı yaklaşımlar üzerine bir inceleme. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD)7(1), 85-94.

-Diderich, C. (2020). Design thinking for strategy. Springer International Publishing.

-Beckman, S. L., & Barry, M. (2007). Innovation as a learning process: Embedding design thinking. California management review50(1), 25-56.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tasarım nedir ? Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
2. Hafta Tasarımın tarihsel gelişimi Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
3. Hafta Tasarım yaklaşımları Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
4. Hafta Düşünme ve felsefi altyapısı Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
5. Hafta Tasarım odaklı düşünme Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
6. Hafta TOD süreçleri Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
7. Hafta TOD örneklerinin incelenmesi Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
8. Hafta Vize Sınavı
9. Hafta Vize Sınavı
10. Hafta İş tasarımı için finansal analizler Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
11. Hafta İş tasarımı projeleri simülasyonu Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
12. Hafta Kanvas iş modeli uygulamaları-1 Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
13. Hafta Kanvas iş modeli uygulamaları-2 Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
14. Hafta Genel Tekrar Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Tasarımın işletmecilik kapsamında ne şekilde ele alındığının anlaşılması
ÖÇ-2Tasarım süreçlerinin incelenmesi ve öğrencilerin bu süreçleri projelerinde nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri.
ÖÇ-3Girişimcilikte yenilik, yaratıcılık ve değer yaratma odaklı tasarım yaklaşımının kazandırılması
ÖÇ-4Doğru tasarım için finansal verilerden yararlanma becerisi kazanma
ÖÇ-5Gerçek verilerle bir girişim için iş tasarımı tecrübesi kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5