Dersimiz amacı,girişimcilik sürecinde ürün ve süreç tasarımlarının öneminin anlaşılması ve doğru tasarımlar için gerekliliklerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Ön Koşullar
Bu dersin çıktılarına ulaşılabilmesi için, öğrencileri işletme bilimindeki ve girişimcilikteki temel kavramlar ve konular hakkında asgari bilgiye sahip olmaları gerekmektedir.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Artur Mumcu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Bu derste öğretim yöntemi olarak slayt üzerinden anlatım temel alınmaktadır.
-Ayrıca örnek olay incelemeleri ve araştırma ödevleri ile de teorik anlatımların pratikteki kullanım simülasyonları gerçekleştirilecektir.
Temel Kaynaklar
-Brown, T. (2008). Design thinking. Harvard business review, 86(6), 84.
-Akdemi̇r, N. (2017). Tasarım kavramının geniş çerçevesi: tasarım odaklı yaklaşımlar üzerine bir inceleme. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 7(1), 85-94.
-Diderich, C. (2020). Design thinking for strategy. Springer International Publishing.
-Beckman, S. L., & Barry, M. (2007). Innovation as a learning process: Embedding design thinking. California management review, 50(1), 25-56.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tasarım nedir ?
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
2. Hafta
Tasarımın tarihsel gelişimi
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
3. Hafta
Tasarım yaklaşımları
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
4. Hafta
Düşünme ve felsefi altyapısı
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
5. Hafta
Tasarım odaklı düşünme
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
6. Hafta
TOD süreçleri
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
7. Hafta
TOD örneklerinin incelenmesi
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Vize Sınavı
10. Hafta
İş tasarımı için finansal analizler
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
11. Hafta
İş tasarımı projeleri simülasyonu
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
12. Hafta
Kanvas iş modeli uygulamaları-1
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
13. Hafta
Kanvas iş modeli uygulamaları-2
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay incelemesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Tasarımın işletmecilik kapsamında ne şekilde ele alındığının anlaşılması
ÖÇ-2
Tasarım süreçlerinin incelenmesi ve öğrencilerin bu süreçleri projelerinde nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri.
ÖÇ-3
Girişimcilikte yenilik, yaratıcılık ve değer yaratma odaklı tasarım yaklaşımının kazandırılması
ÖÇ-4
Doğru tasarım için finansal verilerden yararlanma becerisi kazanma
ÖÇ-5
Gerçek verilerle bir girişim için iş tasarımı tecrübesi kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.