Dersin amacı rekabet kavramı üzerinde odaklanarak, Türkiye’nin ticari rekabette konumu hakkında bilgi vermektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Hakan Çınar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim elemanından randevu alınız.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-Mehmet Faysal GÖKALP - Cüneyt Yenal KESBİÇ, Uluslararası Rekabet Sürecinde Türkiye, Beyaz Yayınları, İstanbul, 2005.
Diğer Kaynaklar
-Erdal TÜRKKAN, Rekabet Teorisi ve Endüstri İktisadı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2001
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel Kavramlar (Rekabet Kavramı, Temel Fonksiyonları, Piyasalar ve Rekabet, Rekabet ve Etkinlik
anlatım, tartışma
2. Hafta
İktisat Okulları ve Rekabet (Klasik Okul, Neo-Klasik Okul, Fonksiyonel Rekabet)
anlatım, tartışma
3. Hafta
İktisat Okulları ve Rekabet (K. Marx, Avusturya Okulu, Schumpeteryan Rekabet)
anlatım, tartışma
4. Hafta
Rekabetin Engellenmesi ve Korunması (Korumacılık)
Vaka analizleri
5. Hafta
Rekabetin Engellenmesi ve Korunması (Rekabet Politikaları)
Vaka analizleri
6. Hafta
Rekabet Gücü Kavramı
Vaka analizleri
7. Hafta
Rekabet Gücünü Belirleyen Faktörler
Vaka analizleri
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Rekabet Gücünün Ölçülmesi
Ekonomik Gösterge Yorumlaması
10. Hafta
Türkiye’nin Rekabet Gücü
Vaka analizleri
11. Hafta
Türkiye'de Firma Düzeyinde Rekabet Politikası
anlatım, tartışma
12. Hafta
Ülke Düzeyinde Rekabet Politikası
anlatım, tartışma
13. Hafta
Uluslararası Düzeyde Rekabet Politikası
anlatım, tartışma
14. Hafta
Final
Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Rekabet kavramını yorumlayabilirler.
ÖÇ-2
İktisat okullarının bakış açısına göre rekabeti tanımlayabilirler.
ÖÇ-3
Türkiye’nin mevcut rekabet gücünü betimleyebilirler.
ÖÇ-4
Ülkelerin rekabet gücünü ölçüp eleştirebilirler.
ÖÇ-5
Türkiye’de farklı sektörlerin ticari avantajları ve dezavantajları birbiriyle karşılaştırabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlar
PÇ-2
Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirir
PÇ-3
KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt eder.
PÇ-4
Yeni iş kurmak için iş planı tasarlar.
PÇ-5
Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma sürecini değerlendirir.
PÇ-6
Girişimcilik ile ilgili edindiği bilgi ve beceriyi kariyer yaşamında kullanır ve iş yeri ortamında uygular.
PÇ-7
Sosyal sermaye ve iletişim yetkinliği sayesinde yeni bir işi sosyal çevrede açıklar.
PÇ-8
Eğitim hayatı boyunca edindiği yenilik ve inovasyon bilgisini güncel bilgilerle yorumlar ve iş yaşamına uyarlar.
PÇ-9
Girişimcilik konusunda edindiği temel ve güncel bilgiler sayesinde, girişimcilik desteklerine nasıl ulaşılacağını saptar, girişimcilik ekosisteminde yaşanan değişim ve paradigma kaymaları hakkında tahminde bulunur.
PÇ-10
Alanında elde ettiği kavramsal ve bilişsel bilgiyi, iş yaşamının gerektirdiği uzmanlık bilgisi ile birleştirir.