Yakın Tarihimizden çıkarılan derslerle Türk Gençliği’ne ulusal (milli) ve içsel (manevi) değerlerini kazandırmak ve Türkiye coğrafyası ve Türk Yurdu’na yönelik tehditler bakımından üniversite gençliğini aydınlatmak.
Ön Koşullar
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Eş Koşullar
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör Ceren Çilek, Öğr. Gör. Emine Eren ÇAĞLAR
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders uzaktan eğitimle yapılmaktadır. Haftalık olarak dersin ana sayfasına "Kaynaklar" kısmına yüklenir. Online ders gün ve saatleri: Pazartesi 11.00-12.00, Salı 11.00-12.00, Perşembe 11.00-12.00.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13.00-14.00, Salı 14.00-15.00, Perşembe 13.00-14.00, Perşembe 14.00-15.00. Dersin öğretim elemanı ile irtibata geçilerek belirli gün ve saatlerde görüşme talep edilebilir. Ataköy Yerleşkesi, 5C-01.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
Temel Kaynaklar
AYBARS, Ergun, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, C. I, Zeus Kitabevi, İstanbul, 2006.
AKŞİN, Sina, Kısa Türkiye Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2021.
BERKES, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Bilgi Basımevi, Ankara, 1973.
GAZİ MUSTAFA KEMAL, Nutuk-Söylev, C.I-IV, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 2012.
GÖZE, Ayferi, Türk Kurtuluş Savaşı ve Devrim Tarihi, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2000.
GENCER, Ali İhsan- Sabahattin Özel, Türk İnkılap Tarihi, Der Yayınları, İstanbul, 2010.
İNAN, Afet, Kemal Atatürk’ü Anarken, Güzel Sanatlar Matbaası, Ankara, 1956.
KANSU, Mazhar Müfit, Erzurum’dan Ölümüne Kadar Atatürk’le Beraber, C.I, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1966.
LEWIS, Bernard, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Arkadaş Yayınları, Ankara 2015.
MUMCU, Ahmet, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, Ankara, 1974.
ORTAYLI, İlber, Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Kronik, İstanbul, 2018.
ŞİMŞİR, Bilal, Atatürk ve Cumhuriyet, İleri Yayınları, İstanbul, 2006.
TOPRAK, Zafer, Atatürk Kurucu Felsefenin Evrimi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2020.
TOPRAK, Zafer, Cumhuriyet ve Antropoloji, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2021.
TOPRAK, Zafer, Türkiye’de Yeni Hayat, Doğan Kitap, İstanbul, 2017.
TEZER, Şükrü, Atatürk’ün Hatıra Defteri, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 2023.
TURHAN, Seyfettin, Atatürk’te Konular Ansiklopedisi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1995.
TANÖR, Bülent, Kurtuluş, Kuruluş, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul, 2010.
ZÜRCHER, Erik Jan, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 1995.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türk İnkılâbı’nın Amacı, Temel Kavramlar ve Türk İnkılabı’nı Hazırlayan Sebepler.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
2. Hafta
Osmanlı İmparatorluğu’nun Çöküş Sebepleri ve Islahatlar.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
3. Hafta
Jeopolitik Kavramı, Osmanlı İmparatorluğu’nu Parçalama Projeleri, Trablusgarp ve Balkan Savaşları. Osmanlı İmparatorluğu’nun I. Dünya Savaşı’na Girmesi.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
4. Hafta
I. Dünya Savaşı Cepheleri ve Çanakkale Cephesi ve Mondros Ateşkes Antlaşması.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
5. Hafta
Mondros Ateşkes Antlaşması’nın Uygulanması, İşgaller ve Tepkiler, Yararlı ve Zararlı Cemiyetler.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
6. Hafta
Mustafa Kemal’in Samsun’a Çıkışı.
Havza Genelgesi.
Amasya Genelgesi
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
7. Hafta
Erzurum Kongresi.
Yerel, Bölgesel Kongreler, Sivas Kongresi.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Amasya Görüşmeleri. Temsil Heyeti’nin Ankara’ya Gelişi, Son Osmanlı Mebusan Meclisi ve Misak-ı Milli. İstanbul’un İşgali.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
10. Hafta
TBMM’nin Açılması,
TBMM’ye Yönelik İç İsyanlar, San Remo Konferansı ve Sevr Barış Antlaşması.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
11. Hafta
TBMM’nin Askeri Başarıları.
Güney Cephesi.
Doğu Cephesi
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
12. Hafta
Batı Cephesi Savaşları. (I. ve II. İnönü Savaşları) Teşkilat-ı Esasiye Anayasası.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
13. Hafta
Londra Konferansı, Moskova Antlaşması.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
14. Hafta
Sakarya Meydan Muharebesi. Büyük Taarruz ve Mudanya Ateşkes Antlaşması.
Anlatım, Görsel ve İşitsel Materyal Kullanımı, Araştırma, Uygulamalı Gezi, Görsel ve Belgesel Kaynakların Gösterimi.
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
1. Yaşam boyunca Türk Ulusu ve Ülkesi ile ilgili karşılaşılacak olumlu ve olumsuz olaylarda doğru algılama gücü ve karar verme yeteneği.
ÖÇ-2
2. Dost ve düşmanı ayırd edebilme özelliği.
ÖÇ-3
3. Sahip olunan değerleri bilme ve koruma bilinci.
ÖÇ-4
4. Türk Ulusu'nun yakın geçmişi ve geleceğiyle doğrudan ilgili konularda bilgili ve kültürlü olmak.
ÖÇ-5
5. Türk Gençliği'ni aydınlatmak ve aydınlatıcı bir önder düzeyine ulaştırmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme