|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
ÖĞRENME ve LİDERLİK a. Ders değil, yolculuk; b. Lider kime denir? Gerçek bir lider ile demagog arasındaki temel fark nedir? c. Liderlik ve Öğrenme; d. Liderliğin karanlık yüzü; e. Yöneticilik değil, liderlik; f. Liderliği ifade etmek g. Bir liderlik formülü var mıdır? |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
2. Hafta |
LİDERLİK PSİKOLOJİSİ a. Bir lider psikoloji biliminden nasıl yararlanır; b. Liderlikte “dönüşüm” potansiyelinin rolü; c. Dönüşme yeteneğinin iç ve dış dinamikleri; |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
3. Hafta |
LİDERLİK PSİKOLOJİSİ d. Zamanlama faktörü; e. Psikolojik savaş ortamında liderlik; f. Liderlik fırsatlarının iyiye kullanılması ile heba edilmesi arasındaki ilişki; g.Liderlik ve cesaret; h.Liderlik ve kararlılık üzerine bir yaklaşım; i. Başarısızlıkta enerjiyi koruyabilmek; j. Olumlu ilişkiler geliştirmede duyguların rolü " Bir olay ile o olaya bakış açısı arasındaki fark" üzerine bir sınıf içi çalışma |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
4. Hafta |
KADIN LİDERLİĞİ a. Kadın liderliği için fırsatlar ve engeller; b. Kadınların lider olduğu takımlar; c. Kadınların farklı yeteneklerinden ve barışçı özelliklerinden yaratılabilecek yeni bir liderlik türü |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
5. Hafta |
YENİLİKÇİ LİDERLİK a. Liderlikte “yenilikçiliğin” rolü; b. Duygusal zekayı geliştiren liderlik; c. Sabah ilk iş, gece son iş; |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
6. Hafta |
YENİLİKÇİ LİDERLİK d. Empati nasıl yapılabilir: Kendine ve başkalarına empati; e. Güven duymak, güven duyulmak |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
7. Hafta |
LİDERLİK MARKASI a. Liderlik genetik midir? b. liderlik öğrenilebilir mi ? c. Üst liderlik ile alt liderlik nedir? Liderlikte “vizyon” ve “karizma.” İnsanlığın en eski ve etkili kurumu “Aile”nin liderlik üzerindeki yapıcı rolü, liderlikte “aile” anlayışının üstünlüğü. |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
8. Hafta |
LİDERLİK MARKASI İyi bir kariyer için liderlik özelliklerinin rolü. Lider ile pozisyon arasındaki ilişki ve çelişki nedir? Liderliği marka haline getirmek; c. Liderlik markası ve Kişisel marka; d.Vaka çalışması "Bir gün lider olursam..." başlıklı bir sınıf içi çalışma |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
9. Hafta |
LİDERLİK VE ETİK Dürüstlüğün liderlikteki rolü. Liderlik ve merhamet duygusu üzerine düşünceler. Meslek etiği, sosyal ve toplumsal etik nedir? |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
10. Hafta |
LİDERLİK VE ETİK Dürüstlüğün liderlikteki rolü. Liderlik ve merhamet duygusu üzerine düşünceler. Meslek etiği, sosyal ve toplumsal etik nedir? |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
11. Hafta |
MEDYA VE LİDERLİK a. Medya liderleri nasıl etkiler; b. Medya lider yaratır mı? c. Liderlik ve medyayı okuyabilmek; |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
12. Hafta |
MEDYA VE LİDERLİK d. Vaka çalışması "Medya ile beraber ya da medyaya rağmen lider olunabilir mi?" başlıklı bir sınıf içi çalışma |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
13. Hafta |
POLİTİKA VE LİDERLİK a. Politika nedir, nasıl izlenir; b. Bir lider küresel ve ulusal politikaları nasıl izler? c.Dünyada ve ülkemizde politik liderlik. |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
14. Hafta |
BAŞARILI TAKIM OLUŞTURMADA LİDERLİĞİN ÖNEMİ |
Sözlü sunum, güncel ve tarihsel vaka çalışmaları, soru cevap, karşılıklı etkileşimli iletişim, örneklerin paylaşılması, öğrencinin konuya hakimiyetini geliştirecek bütün eğitsel yöntemler. |
15. Hafta |
BAŞARILI TAKIM OLUŞTURMADA LİDERLİĞİN ÖNEMİ |
Yarıyıl sonu sınavı |
16. Hafta |
Final Haftası |
Sınav |
17. Hafta |
Final Haftası |
Sınav |