Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bu dersin amacı cinsiyet, toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyet rolleri  gibi kavramların açıklanması; bu kavramların sosyal, psikolojik, kültürel bağlamlar içinde nasıl konumlandırıldığına değinip edebiyat, medya gibi alanlardaki farklı temsil biçimlerini tartışarak  öğrencilerin farkındalık düzeylerini arttırmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş
2. Hafta Temel Kavramlar: Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet, Cinsiyet Rolü Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
3. Hafta Beden ve Toplumsal Cinsiyet Toplumsal cinsiyet ve Feminist Hareketler Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
4. Hafta Aile ve Toplumsal Cinsiyet Kadın, Annelik ve Toplumsal Cinsiyet Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
5. Hafta Film Gösterimi ve Temsil Biçimlerinin Tartışılması: Çoğunluk (2010, Yönt: Seren Yüce) Film Gösterimi ve Tartışma; Görsel-İşitsel Kaynaklar
6. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
7. Hafta Genel Tekrar Sözlü Anlatım; Soru-Cevap
8. Hafta ARA SINAV Yüz Yüze Sınav
9. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Toplumsal Cinsiyet ve Medya Araştırmaları Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
10. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Medya: TV Dizileri Sözlü Anlatım, Dizi Film Gösterimi ve Tartışma; Görsel-İşitsel Kaynaklar
11. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Küresel Hollywood Sineması Sözlü Anlatım, Film Gösterimi ve Tartışma; Görsel-İşitsel Kaynaklar
12. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Tüketim Kültürü ve Reklamlar Sözlü Anlatım ve Tartışma; Görsel-İşitsel Kaynaklar
13. Hafta Medya Sektörü ve Kadın Çalışanlar Sözlü Anlatım; Görsel-İşitsel Kaynaklar
14. Hafta FİNAL SINAVI Yüz Yüze Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Toplumsal ve biyolojik cinsiyet arasındaki farklılıkları anlamak
ÖÇ-2Cinsiyet Psikolojisi ile ilgili içgörü kazanmak
ÖÇ-3Cinsiyet konusunda disiplinlerarası bakış açısı kazanmak
ÖÇ-4Toplumsal cinsiyetin toplumsal yapılanma ve kurumların işleyişi üzerindeki izdüşümlerini kavramak
ÖÇ-5Farklı siyasal sistemlerdeki cinsiyet kaynaklı uygulamalar arasında kıyaslamalar yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75 
ÖÇ 76 
ÖÇ 77 
ÖÇ 78 
ÖÇ 79 
ÖÇ 80 
ÖÇ 81 
ÖÇ 82 
ÖÇ 83 
ÖÇ 84 
ÖÇ 85 
ÖÇ 86 
ÖÇ 87 
ÖÇ 88 
ÖÇ 89 
ÖÇ 90