Bu dersin amacı cinsiyet, toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyet rolleri gibi kavramların açıklanması; bu kavramların sosyal, psikolojik, kültürel bağlamlar içinde nasıl konumlandırıldığına değinip edebiyat, medya gibi alanlardaki farklı temsil biçimlerini tartışarak öğrencilerin farkındalık düzeylerini arttırmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Temel Kavramlar: Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet, Cinsiyet Rolü
Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
3. Hafta
Beden ve Toplumsal Cinsiyet
Toplumsal cinsiyet ve Feminist Hareketler
Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
4. Hafta
Aile ve Toplumsal Cinsiyet
Kadın, Annelik ve Toplumsal Cinsiyet
Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
5. Hafta
Film Gösterimi ve Temsil Biçimlerinin Tartışılması: Çoğunluk (2010, Yönt: Seren Yüce)
Film Gösterimi ve Tartışma; Görsel-İşitsel Kaynaklar
6. Hafta
Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat
Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
7. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım; Soru-Cevap
8. Hafta
ARA SINAV
Yüz Yüze Sınav
9. Hafta
Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Toplumsal Cinsiyet ve Medya Araştırmaları
Sözlü Anlatım; Görsel Kaynaklar
10. Hafta
Toplumsal Cinsiyet ve Medya: TV Dizileri
Sözlü Anlatım, Dizi Film Gösterimi ve Tartışma; Görsel-İşitsel Kaynaklar
11. Hafta
Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Küresel Hollywood Sineması
Sözlü Anlatım, Film Gösterimi ve Tartışma; Görsel-İşitsel Kaynaklar
12. Hafta
Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Tüketim Kültürü ve Reklamlar
Sözlü Anlatım ve Tartışma; Görsel-İşitsel Kaynaklar
13. Hafta
Medya Sektörü ve Kadın Çalışanlar
Sözlü Anlatım; Görsel-İşitsel Kaynaklar
14. Hafta
FİNAL SINAVI
Yüz Yüze Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Toplumsal ve biyolojik cinsiyet arasındaki farklılıkları anlamak
ÖÇ-2
Cinsiyet Psikolojisi ile ilgili içgörü kazanmak
ÖÇ-3
Cinsiyet konusunda disiplinlerarası bakış açısı kazanmak
ÖÇ-4
Toplumsal cinsiyetin toplumsal yapılanma ve kurumların işleyişi üzerindeki izdüşümlerini kavramak
ÖÇ-5
Farklı siyasal sistemlerdeki cinsiyet kaynaklı uygulamalar arasında kıyaslamalar yapabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme