Üniversite ve üniversiteden mezun olduktan sonra bir öğrencinin kariyerinde başarılı olmasını etkileyen en önemli faktörlerden biri üniversite ve öğrencilik yaşamına yaptığı uyumdur. Üniversiteye başlayan öğrencilerden artık ergenlik dönemlerini sonlandırarak, “reşit” olmuş genç yetişkin bir birey” olarak toplumsal yaşama katılımları, görev ve sorumluluklarını yerine getirmeleri beklenmektedir. Ancak bu beklentileri karşılayabilmeleri için, üniversite yaşamı ile ilgili temel beceri ve yetkinliklerini geliştirmeye gereksinim duymaktadırlar. Dersin amacı, başarılı bir akademik yaşamın gereği olan temel beceri ve yetkinlikleri geliştirmeleri konusunda öğrencilerimize katkı sağlamaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, açılış ve tanışma
Sözlü Anlatım, tartışma
2. Hafta
Üniversite yaşamının gerektirdiği temel beceri ve yetkinlikler
Sözlü Anlatım, tartışma
3. Hafta
Üniversite yaşamı ve profesyonelliğin temel ilke ve kuralları
Sözlü Anlatım, tartışma
4. Hafta
Aileden ayrılma ve yalnız yaşama ile ilgili temel beceri ve yetkinlikler kazanma
Psikodrama
5. Hafta
Grup içinde kendini sözlü olarak ifade edebilme becerisi
Sosyodrama
6. Hafta
Film Gösterimi
Sosyodrama
7. Hafta
Kendini yazılı olarak ifade etme becerileri
Sosyodrama
8. Hafta
Ara Sınav
Sosyodrama
9. Hafta
Arkadaşları ile sağlıklı ilişkiler kurma
Sosyodrama
10. Hafta
Öğretmenleri ve diğer kadrolarla sağlıklı ilişkiler kurma
Tartışma
11. Hafta
Değerlendirme ve kapanış.
12. Hafta
Yıl Sonu Sınavı
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme