Eğitimlerinin bir kısmını üniversitemizde geçirecek olan ve dilimizi hiç bilmeyen Erasmus öğrencilerine dilimizin temel kurallarını, işleyişini öğreterek Türkiye’de bulundukları süre içinde temel iletişimlerini gerçekleştirebilmelerini sağlamak. Dersin sonunda öğrencilerin günlük ifadeleri kullanabilmeleri, kendilerini tanıtabilmeleri ve temel gereksinimlerini karşılayabilmeleri hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Erasmus öğrencisi olmak.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Temel Türkçe I düzeyinde Türkçe biliyor olmak.
Öğretim Üyeleri
Gizem Akyol
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar
Bölükbaşı, F. vd. (2012). İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Seti (A1-A2-B1-B2-C1). İstanbul: Kültür Sanat Basımevi. Gültekin, İ. Vd. (2015). Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti (A1-A2-B1-B2-C1). Ankara. (2017). Türkçeye Yolculuk (A1-A2-B1-B2-C1). İstanbul: Kesit Yayınları. Uzun, N. E. (Ed.). (2013). Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe (A1-A2-B1-B2-C1). Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Yılmaz, H., Sözer, Z. (2013). Yabancı Dilim Türkçe (A1-A2). İstanbul: Sena Ofset.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Burada-Şurada-Orada, Çoğul Eki,
Günlük Konuşma Örnekleri, Okuma Metinleri, Farklı
Tanışma Kelimeleri. Ayrılma Durumu (-dan,
Ablatif),Nerede-Nereden ve Nerelisin(iz)? Bilgi
Soruları, Nerede Otııruyorsıın(ıız)?, Ne/Kim Var?-
Ne/Kim Yok? Bilgi Soruları
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Sıfatiar, Soru Eki (mı, mi, mu, mü),.Değil mi?, Sayma
Sayıiarı ve Sıra Sayılan, Renkler-Sebzeler-Meyveier.
Araçlar-Ev Eşyaiarı-Alet ve Cihazlar, Kişi Zamirleri,
Günlük Konuşma ve Deyimler, Ne Yapıyorsun(uz)?-
Ne İş Yapıyorsım(uz)? Bilgi Sorulan, Nereye Sorusu
ve kn>ğ değişmesi
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Mastarlar, Şimdiki Zaman Hakkında Bilgi, Fiillerin
Şimdiki Zamanda Çekimlenmesi, Şimdiki Zamanın
Olumlu Formunda Çekilen Fiiller ile Pratik Konuşma
ve Yazma Çalışmaları
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
Şimdiki Zaman Olumlu Soru Çekimleri, Şimdiki
Zaman Olumlu Soru Cümleleri, Pratik Konuşma
Çalışmaları, Okuma Metinleri Üzerinde Çalışma
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Şimdiki Zamanda Olumsuz. Fiil .Çekimleri, Şimdiki
Zamanın Oiumlu-Olumsuz ve Soru Formları ile
Pratik Konuşma Çalışmaları, Okuma Metinleri
Üzerinde Çalışma
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, . Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
Şimdiki Zamanın Olumlu-Olumsuz ve Soru Formları
iie Okuma ve Yazma Çalışmaları, îstek Kipi
Hakkında Bilgi, îstek Kipinde Olumlu Fiil Çekimi,
İstek Kipinin Olumlu Formunda Çekilmiş Fiillerle
Konuşma ve Yazma Çalışmaları
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri .
Şimdiki Zaman ve İstek Kipi ile Günlük Konuşma
Çalışmaları, Fiillerin İstek Kipinde Olumsuz
Çekimleri, İstek Kipinin Olumlu ve Olumsuz
Formları üe Okuma ve Yazma Çalışmaları, Okuma
Metinleri.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
Fiillerin îstek Kipindeki Olumlu Soru Çekimleri,
Fiillerin İstek Kipindeki Olumlu-Olumsuz ve Soru
Çekimleri ile Konuşma Pratikleri, Metin örnekleri
Üzerinde Çalışma.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Emir Kipi Hakkında Bilgi, Fiillerin Emir Kipinde
Olumlu Çekimleri, Emir' Kipinde Olumlu Fiil
Çekimleri ile Pratik Konuşma ve Yazma Çalışmaları,
Okuma Metinleri Üzerinde Çalışma
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Emir Kipinde Olumsuz Fiil Çekimleri, Fiillerin Emir
Kipindeki Olumsuz Çekimleri ile Konuşma ve
Yazma Çalışmaları, İstek ve . Emir Kipi
Kombinasyonu.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
Belirli Geçmiş Zaman Hakkında Bilgi, Belirli Geçmiş
Zamanda Fiillerin Olumlu Çekimleri, Belirli Geçmiş
Zamanda Olumlu Çekimlenmiş Fiillerle Konuşma ve
Yazma Alıştırmaları, Okuma Metinleri Üzerinde
Çalışma.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma • ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Belirli Geçmiş Zamanda Fiillerin Olumlu soru
Çekimleri, Belirli Geçmiş Zamanda Fiillerin Olumlu
ve Olumlu Soru Şekillerinle Pratik Konuşma ve
Yazma Çalışmaları, Belirli Geçmiş Zamanda Fiillerin
Olumsuz Çekimleri, Belirli Geçmiş Zamanda Fiillerin
Olumsuz Çekimleri ile. konuşma ve Yazma
Çalışmaları, Okuma Metinleri Üzerinde Çalışma.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
Belirli Geçmiş Zamanda Fiillerin Olumlu-Olumsuz
ve Sora Şekilleri ile Konuşma ve Yazma Çalışmaları,
Öğrenilen Zaman, Kip ve Kuralların Alıştırma
Örnekleri ve Okuma Metinlerinden Yararlanılarak
Genel Tekrarı.
Sözlü ve yazılı anlatım, sınıf içi uygulamaları,
elektronik materyaller ile görsel ve işitsel
sunumlar, soru-cevap, sınıf dışı anlatım ve
tanıtım aktiviteleri.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmalar ı, Karşılıklı konuşma pratikleri
Neden, niçin, niye, neden dolayı, hangi sebeple, bu
nedenle, bunun için, bundan dolayı, bu sebeple,...
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Saat ve
Zaman Sorulan Üzerinde çalışmalar, i-mek Fiili
Hakkında Bilgi.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
i-mek Fiilinin Olumlu Formu ile Çalışmalar, Günlük
Konuşmalar ve Okuma Metinleri İçinde i-mek
Fiilinin Kullanımı.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
9. Hafta
i-mek Fiilinin Soru Formu, i-mek Fiilinin Soru Formu
ile Pratik Konuşma Çalışmaları, i-mek Fiilinin
Olumsuz Formu, i-mek Fiilinin Olumsuz Formu, ile
Konuşma Çalışmaları, Okuma Metinleri Üzerinde
Çalışmalar.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
iyelik Eki'ne Giriş, İyelik Eki ile Olumlu Çekimler,
İyelik Ekinin Olumlu Çekimi ile Konuşma
Çalışmaları, Okuma Metinleri Üzerinde Çalışmalar.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
Temel Türkçe konularını genel tekrar
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Yazma Alıştırmaları, Okuma Metinleri Üzerinde
Çalışma.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Yazma Alıştırmaları, Okuma Metinleri Üzerinde
Çalışma.