Bu dönem boyunca öğrencilere orta düzeyde (B1.2) Türkçe bilgisini kazandırarak, dilin açık ve net kullanıldığı yazıların ana fikrini anlayabilir duruma gelmelerini sağlamak. Basit, ama birbiri ile bağlantılı cümleler kurabilmelerini ve günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli konular hakkında konuşma ve yazmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Erasmus öğrencisi olmak.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
"Orta Türkçe I" düzeyinde Türkçe biliyor olmak.
Öğretim Üyeleri
Gizem Akyol
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar
Bölükbaşı, F. vd. (2012). İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Seti (A1-A2-B1-B2-C1). İstanbul: Kültür Sanat Basımevi. Gültekin, İ. Vd. (2015).
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti (A1-A2-B1-B2-C1). Ankara. (2017).
Türkçeye Yolculuk (A1-A2-B1-B2-C1). İstanbul: Kesit Yayınları. Uzun, N. E. (Ed.). (2013).
Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe (A1-A2-B1-B2-C1). Ankara Üniversitesi TÖMER, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
Yılmaz, H., Sözer, Z. (2013). Yabancı Dilim Türkçe (A1-A2). İstanbul: Sena Ofset.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İyelik Ekinin Olumsuz ve Soru Çekimleri, İyelik
Eki'nin Olumlu-Olumsuz ve Soru Biçimleri ile
Alıştırmalar, Konuşma ve Yazma Çalışmaları
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta
İyelik Eki'nin Genel Tekrarı, Pratik Konuşma,
Yazma ' Çalışmaları, Okuma Metinleri Üzerinde
Çalışmalar
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta
"İle (la, le, yla, yle)'nin Kullanımı, Yönler, Belirtili
ve Belirtisiz Ad Tamlamaları, Belirtili ve Belirtisiz
Ad Tamlamaları iîe Konuşma Pratikleri, Okuma
Metinleri Üzerinde Çalışmalar.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta
Durum Ekleri Hakkında Bilgi, Bulunma Durumu
(-da, Lokatif), Yönelme'Durumu (-a, Datif), Ayrılma
Durumu (-dan, Abiatif), Belirtme, Durumu (-s,
Akuzatif), Vasıta 'Durumu, (-la, le, yla, yla,
Enstrümantal)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Durum Ekleri ile İlgili Okuma ve Yazma Çalışmaları,
Okuma Metinleri Üzerinde Çalışmalar, Gelecek
Zaman Hakkında Bilgi, Gelecek Zamanda Fiillerin
Olumlu Çekimi, Gelecek Zamanda Olumlu
. Çekimlenmiş Fiiller ile Konuşma Çalışmaları
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta
.Kişi Zamirlerinin Tekrarı, Kişi Zamirlerinin Durum
Ekleri ile Kullanımı, Okuma ve Yazma Çalışmaları,
Okuma Metinleri Üzerinde Çalışmalar.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
-lk-sız Yapım Ekleri ile Sıfatlar, -lık Yapını Eki ile
İsimler, -cı Yapım Eki ile Meslek Adları, Yapım Eklerinin Kullanıldığı Kelimeler ile Okuma ve
Yazma Çalışması, Okuma Metinleri Üzerinde
Çalışmalar.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum,
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta
Zarf Fiiller Hakkında Bilgi, -ıp Zarf Fiilinin
Kullanımı, -ıp Zarf Fiilini Kullanarak Konuşma ve
Yazma Çalışması, -madan Zarf Fiilinin Kullanımı, -
madan Zarf Fiilini Kullanarak Konuşma ve Yazma
Çalışması, -arak Zarf Fiilinin Kullanımı, -arak Zarf
Fiilini Konuşma ve Yazma Çalışması, Sıra Savdan,
Renkler.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Bağlaçlar Hakkında Bilgi, "da da, ya ya, hem hem"
Bağlaçlarının Cümlelerdeki Kullanımı, "ne ne", "-a
kadar (zaman)" "-a kadar(yer)"Bağlaçlarının
Öğretimi, Bağlaçları Kullanarak Konuşma ve Yazma,
Okuma Metinleri Üzerinde Çalışmalar.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta
Geniş Zaman Hakkında Bilgi, Geniş Zamanda
Fiillerin Olumlu Çekimleri, Geniş Zamanda Fiillerin
Olumlu Çekimleri ile Konuşma ve Yazma
Çalışmaları, Geniş Zamanda Fiillerin Olumsuz
Çekimleri, Geniş Zamanda Fiillerin . Olumsuz
Çekimleri ile Konuşma ve Yazma Çalışmaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Geniş Zamanda Olumlu Soru Biçimi, Geniş Zamanın
Olumlu Soru Biçimleri ile Konuşma ve Yazma
Çalışmaları, Geniş Zamanın İstisna Fiilleri,
Geniş Zaman Cümleleri ile Pratik Konuşma ve
Yazma Çalışmaları.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Geniş Zamanın Fonksiyonları, Okuma Metinleri
Üzerinde Çalışmalar
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri. Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Şahıs Zamirleri île A itlik Ekinin Birlikte Kullanımı,
-daki Ekinin Kullanımı, Eklerle İlgili Konuşma ve
Yazma Çalışmaları
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
-dır Ettirgen Ekinin Kullanımı, Ettirgen Eki ile
Konuşma ve Yazma Çalışmaları, Ne Kadar? -Bu
Kadar -Ne Kadar? -Kaç Lira? Kalıplarının Öğretimi,
Okuma Metinleri Üzerinde Çalışmalar.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Deyimler, Mecazi Söylemler ve Kullanımları, Okuma
Metinleri Üzerinde Çalışmalar.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum,
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta
"-dır" ,"-dan beri" yapısıyla zaman ve mesafe
belirginleştirmenin öğretimi, Cümle içi "bundan
sonra, bundan böyle, -dan itibaren" yapılarıyla zaman
ve mesafe başlangıçlarının belirlenmesinin öğretimi,
Atasözleri ve deyimlere örnekler, Mecazî
konuşmaların anlamlarının öğretimi.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Metin okumaları, i-mek fiilinin belirli geçmiş zaman
formunun öğretimi, i-mek fiilinin belirli geçmiş
zaman formuyla kurulmuş örnek cümlelerle yazma ve
konuşma pratikleri, Doğru telaffuz pratikleri.'
Metin okumaları, i-mek fiilinin belirsiz geçmiş zaman
formunun öğretimi,. Konuşma ve yazma pratikleri,
Belirsiz geçmiş zamana giriş, Fiillerin belirti geçmiş
zamanda çekilmiş olumlu cümlelerle öğretimi ve bu
cümlelerle yazma ve konuşma pratikleri.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları. Karşılıklı konuşma pratikleri
Doğru telaffuz çalışmaları, metin okumaları, sınıf içi
alıştırma çözümleri, Dilek-şart kipine giriş, Dilek-şart
kipi kullanılarak oluşturulmuş cümlelerle örnekler,
Dilek-şart kipiyle öğrenilen zamanların kullanımının
öğretimi.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Metin okumaları, sınıf içi alıştırma çözümleri, "Ne
zaman?" sorusuna farklı ulaçlarla cevap verebilme
öğretimi ve bu tür cümlelerle konuşma ve yazma
pratiği.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta
Zamirler, Geniş zaman, Ettirgen de eklenerek ayrıntılı
genel, tekrar.
(Branşlara yönelik} Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri,- Yazma ve sunum '
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Gereklik Kipi bütün ayrıntılarıyla verilir.
Yeterlik kipi bütün ayrıntılarıyla verilir.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum • '
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Ortaçlar ayrıntılarıyla öğretilir.
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta
Orta Türkçe tekrar, metin okuma.
{Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Türkçedeki bütün basit zamanlar, ulaç, ortaç ve
bağlaçlarla yapılan kombinasyonlar, metin okuma.
(Branşlara yönelik) - Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmalar ı, Karşılıklı konuşma pratikleri
Edilgen ve edilgen kombinasyonları, metin okuma
Dolaylı anlatım, Birleşik cümleler (Dolaylı anlatım
ifadeleri),metin okuma
Dönüşlülük, İşteş. Edilgen ve ettirgen tekrarı.
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Bağlaçlar 2
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta
Birleşik zamanlar (Hikaye)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Birleşik zamanlar (Rivayet)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Birleşik zamanlar (Şart)
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama . pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Yapım ekleri 1
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Yapım ekleri 2 '
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma. ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri
Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta
Branş metinleri, okuma, tahlil
(Branşlara yönelik) Okuma geliştirme çalışmaları,
Dinleme-anlama pratikleri, Yazma ve sunum
çalışmaları, Karşılıklı konuşma pratikleri