Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Fizyoloji I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BES1002 1 Fizyoloji I 4/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku ve organ sistemlerinin normal işleyiş mekanizmalarını, organ sistemlerinin birbirleri ile olan etkileşimini ve fonksiyonlarının nasıl düzenlendiğini değerlendirme bilgisini kazandırmaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Meltem Yılmaz Coşar
Asistanlar Arş. Gör Nursena Uyarer
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 13:00-16:45, C Blok 01-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Meltem Yılmaz Coşar, Salı 13:00-17:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  -Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Temel Kaynaklar -Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of Medical Physiology, Pennsylvania: WB Saunders, Eleventh ed.
Diğer Kaynaklar

-Ganong, WF (2003) Review of Medical Physiology, USA: Mc Graw Hill, Twenty-first edition. 

-Berne, RM, Levy, MN (2000) Principles of Physiology, Missouri: Mosby, Inc. Third ed.

-Costanzo, LS (2002) Physiology, Pennsylvania: Saunders, Second Ed

 

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fizyolojiye Giriş Anlatım Soru-Cevap Tartışma
2. Hafta Hücre Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
3. Hafta Membran Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
4. Hafta Membran Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
5. Hafta Periferik Sinir Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
6. Hafta Kas Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Kas Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
9. Hafta Sinaps ve Refleks Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
10. Hafta Dolaşım Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
11. Hafta Dolaşım Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
12. Hafta Dolaşım Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
13. Hafta Boşaltım Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
14. Hafta Boşaltım Fizyolojisi Anlatım Soru-Cevap Tartışma
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını bilir.
ÖÇ-2İnsan vücudunda kanın, oksijenin hücreler için önemini ve bunların besinler ile olan ilişkisini bilir.
ÖÇ-3İnsan vücudundaki sistemlerin fizyolojisini ve bunların hücresel düzeydeki yapılarını bilir.
ÖÇ-4İnsan vücudunda sistemlerin fizyolojisi ile ilgili temel bilgileri ve sistemlerle ilgili temel hastalıkların oluşum nedenlerini bilir.
ÖÇ-5İnsan metabolizmasının çalışma prensiplerini bilir.
ÖÇ-6Besin alımının metabolizma üzerindeki etkilerini bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6