Dersin genel amacı beslenme ve diyetetik alanında istihdam edilecek öğrencilerin iş yaşamlarında İngilizce iletişim ortamında alan odaklı kelime bilgisi ve bağlamları ekleyerek dili etkin kullanabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin alan odaklı konular işlenerek aşama aşama iyileştirimesi hedeflenmektedir. İlgili becerilerin geliştirilebilmesi için okuduğunu anlama, terminoloji ve dinlediğini anlama çalışmalarının yanı sıra öğrencilerin ile yazılı ve sözlü ürünler çıkarılmaları beklenmektedir.
BES 3005 dersi ayrıca öğrencileri(n);
okuma becerilerini geliştirmeyi,
eleştirel düşünmeye teşvik etmeyi,
okur-yazar olarak farkındalıklarını arttirmayı,
etkili iletişimciler haline getirmeyi,
dönemin sonunda,
sözlü ve yazılı olarak dili bağlamında anlayabilmelerini,
sözlü ve yazılı iletişim kurup sürdürebilmelerini hedeflemektedir
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Derse devam
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Sinan Bataklar
Asistanlar
Arş. Gör. Nursena Uyarer
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 12:00-14:45, Şirinevler Yerleşkesi, HF B2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 10:00-10:45, Şirinevler, YDB-706
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
Temel Kaynaklar
Christaki, A & Dooley, J. (2018), Career Paths Nutrition and Dietetics, Express Publishing, Berkshire, UK
Diğer Kaynaklar
derlenmiş, güncel diğer kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Akademik Kayıt
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
2. Hafta
Meyve, sebze, tahıl ve et temaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
3. Hafta
Kümse hayvanları, süt ürünleri, balık ve unlu ürünlertemaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimselaktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
4. Hafta
İçecekler, kurutulmuş meyve ve kabuklu yemiş ve organik yiyecekler ve insan anatomisi temaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
5. Hafta
Sindirim sistemi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
6. Hafta
Sinir sistemi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
7. Hafta
Ara sınav
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
8. Hafta
Endokrin sistemi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimselaktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
9. Hafta
Hamilelik ve emzirme temaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
10. Hafta
Çocuk beslenmesi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
11. Hafta
Bebek ve okul öncesi beslenmesi temaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
12. Hafta
Çocuk ve ergenlik öncesi beslenme temaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
13. Hafta
Ergenlik döneminde beslenme ve yetişkin beslenmesi temaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimselaktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
14. Hafta
Yaşlılık döneminde beslenme ve vejetaryen beslenme temaları bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimselaktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Sağlık ile ilgili konularda İngilizce fikir üretip tartışabilir.
ÖÇ-2
Sağlıkla ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilir.
ÖÇ-3
Hastayı belli bir süre izleyip tıbbi belgeleri kaydedebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme