Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Psikoloji

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BES3007 Psikoloji 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Psikolojinin temel kavramlarının öğrenilmesini amaçlamaktadır. Modern psikoloji insanların düşünce, davranış ve duygularını inceleyen bir bilim dalıdır. Giriş niteliğinde olan derste öğrenme, hafıza, zeka, motivasyon, karakter gibi çeşitli konuları incelenecektir. Ders, psikolojideki ana kuramsal yaklaşımları ve araştırma bulgularını özetleyecek, psikolojideki bilimsel araştırma süreçlerini tanıtacaktır. Bu ders kapsamında bilişsel psikoloji, sosyal psikoloji, gelişimsel psikoloji ve sağlık psikolojisi gibi çeşitli araştırma alanlarına odaklanılacak; genetik ve çevre etkileşimleri, hatırlama ve öğrenme süreçleri, zeka ve sorun çözme, karakter kuramları ve motivasyon, stres ve sağlık gibi konular tartışılacaktır


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Eda Öztürk Belet
Asistanlar Arş. Gör. Rümeysa Özçalkap İçöz
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09.00-10.45, C Blok CB-01-01
Görüşme Saatleri ve Yeri .
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Temel Kaynaklar
Morris, Charles G., (2002). Psikolojiyi Anlamak. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 
Atkinson, Rita L., Atkinson Richard C. (2008). Psikolojiye Giriş. Arkadaş Yayınları.
Cüceloğlu D. (2007). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi.
Plotnik, Red, Psikolojiye Giriş, Kaknüs Yayınları.
Özakpınar, Yılmaz, Modern Psikolojinin Gelişimi, Ötüken Yayınları.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bir Bilim Olarak Psikoloji Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2. Hafta Psikolojide araştırma yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3. Hafta Çevre ve Doğa Etkileşimi Davranış ve Genetik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4. Hafta Öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5. Hafta Hafıza Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6. Hafta Normal Dışı Davranışlar ve Psikopatoloji Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7. Hafta Kuramlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Güdülenme ve Motivasyon - Kaygı, Engellenme ve Çatışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10. Hafta Karakter Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11. Hafta Stres ve Sağlık Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12. Hafta Terapiler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13. Hafta Yeme Davranışları, Psikoloji ve Beslenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14. Hafta Yeme Bozuklukları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Farklı psikolojik akımlar arasındaki ayrımı yapabiliyor olmalarını
ÖÇ-2Herhangi bir psikoloji araştırma denencesinin (hipotezinin) nasıl ölçülebileceği ile ilgili adımları takip edebiliyor olmalarını
ÖÇ-3Temel psikolojik kavram ve kuramlara hakim olmalarını
ÖÇ-4İnsan davranışını açıklayan farklı psikolojik yaklaşımlar ve alanlar arasındaki ilişkiyi anlıyor olmalarını
ÖÇ-5Herhangi bir davranışın olası nedenlerini farklı parametreler açısından irdeleme becerisine sahip olmalarını
ÖÇ-6Psikolojinin alt alanları ile ilgili, temel psikolojik kavram ve kuramlara hakim olmalarını
ÖÇ-7Psikolojinin günlük yaşamdaki uygulamalarını görme ve analiz etme becerisine sahip olmalarını
ÖÇ-8Psikolojinin araştırma yöntemleriyle, psikolojinin zihin-beden (beyin) etkileşimi çerçevesindeki çeşitli inceleme alanlarıyla (duyumsama, algılama, düşünme, öğrenme, zeka, dil, vb.) tanışmasını sağlamaktır.
ÖÇ-9Psikolojinin araştırma yöntemleriyle, psikolojinin zihin-beden (beyin) etkileşimi çerçevesindeki çeşitli inceleme alanlarıyla (duyumsama, algılama, düşünme, öğrenme, zeka, dil, vb.) tanışmasını sağlamaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7          
ÖÇ 8          
ÖÇ 9