Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Beslenme ve Diyetetik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce II

Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BES4005 4 Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce II 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Beslenme ve Diyetetik öğrencilerinin akademik ve mesleki kariyerlerinde ihtiyaç duyacakları İngilizce dil becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, ders kapsamında beslenme ve diyetetik alanına ilişkin akademik metinleri okuma, analiz etme, mesleki terminolojiyi öğrenme ve doğru kullanma becerisi kazanacaklardır. Ayrıca, akademik yazma kuralları, literatür tarama, bilimsel rapor yazma ve sunum yapma gibi akademik etkinliklerde İngilizceyi etkin kullanmaları hedeflenmektedir. Bu sayede öğrenciler, uluslararası akademik kaynaklara erişim sağlama, mesleki bilgi birikimlerini artırma ve küresel platformlarda iletişim kurma yetkinliği kazanacaklardır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Sinan Bataklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 10:00-12:45, SBF C1/2
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 10:00-11:00, YDB-706
Öğretim Yöntem ve Teknikleri İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri

 
Temel Kaynaklar Christaki, A & Dooley, J, (2017) Nutrition and Dietetics, Express Publishing, Bershire, Uk
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Vejeteryan diet teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
2. Hafta Yeme bozuklukları (1) teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
3. Hafta Yeme bozuklukları (2) teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
4. Hafta Sporcu beslenmesi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
5. Hafta Alkol ve beslenme teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
6. Hafta Beslenme ve diyabet teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
7. Hafta Beslenme ve kanser teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
8. Hafta Klinik beslenme teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
9. Hafta Yiyecek içerikleri teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
10. Hafta Akdeniz diyeti teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
11. Hafta DASH diyeti teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
12. Hafta IF diyeti teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
13. Hafta Atkins diyeti teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
14. Hafta Diyetisyenlik kariyeri teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Öğrenciler, beslenme ve diyetetik alanında kullanılan temel İngilizce terminolojiyi öğrenip etkin şekilde kullanabileceklerdir.
ÖÇ-2Alanla ilgili akademik makaleleri okuyup analiz ederek ana fikirleri ve önemli bilgileri belirleme becerisi kazanacaklardır.
ÖÇ-3İngilizce akademik yazım kurallarını öğrenerek rapor, özet ve bilimsel makale yazabileceklerdir.
ÖÇ-4Bilimsel araştırma sonuçlarını İngilizce olarak sunma ve akademik tartışmalara katılma yetkinliği geliştireceklerdir.
ÖÇ-5Uluslararası akademik kaynaklara erişme, literatür tarama ve mesleki gelişimlerini İngilizce materyallerle destekleme becerisi edineceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5