1) Temel patofizyolojik mekanizmaları tanımlamak ve açıklamak
2) Hastalıkların kategorilerini-terminolojilerini öğrenmek
3) Hastalık ya da anomalilerin moleküler mekanizmalarını açıklayabilmek
4) Hastalıkların tanısında yararlı olabilecek parametreleri belirleyebilmek
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Teorik derslerde en az %70 oranında derse katılım zorunludur.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Aras Fahrettin Korkmaz
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 09:00-11:45, B2 Amfi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 08:30-09:00, SBF 2. Kat
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1) Derslerin detaylı olarak anlatılması
2) Her hafta öğretilen konuların detayları kapsamında öğrencilerle soru-cevap yaparak öğrencilerin bilgilerinin pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar
1) Dersin öğretim üyesinin kendi çalışma notlarından ve ulusal+uluslararası kaynaklardan derleyerek hazırladığı detaylı sunumlar
2) McPhee, S.J., Hammer, G.D. (2020) "Pathophysiology of Disease: An Introduction to Clinical Medicine" Çeviri Editörleri: Çoban, E., Süleymanlar, G. Hastalıkların Patofizyolojisi: Klinik Tıpla Bir Tanışma, 6th Edition, Lange, New York.
3) McPhee, S.J., Lingappa, V.R., Ganong, W.F. (2018) "Pathophysiology of Disease: An Introduction to Clinical Medicine" Çeviri Editörleri: Çoban, E., Süleymanlar, G. Hastalıkların Patofizyolojisi: Klinik Tıpla Bir Tanışma, 4th Edition, Lange, New York.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Gastrointestinal Sistem+Gastrointestinal Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-1
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
2. Hafta
Gastrointestinal Sistem+Gastrointestinal Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-2
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
3. Hafta
Gastrointestinal Sistem+Gastrointestinal Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-3
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
4. Hafta
Üriner Sistem+Üriner Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-1
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
5. Hafta
Üriner Sistem+Üriner Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-2
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
6. Hafta
Üriner Sistem+Üriner Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-3
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
7. Hafta
Ara Sınav
Sınav
8. Hafta
Kardiyovasküler Sistem+Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-1
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
9. Hafta
Kardiyovasküler Sistem+Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-2
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
10. Hafta
Kardiyovasküler Sistem+Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarının Patofizyolojisi-3
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
11. Hafta
Solunum Sistemi+Solunum Sistemi Hastalıklarının Patofizyolojisi-1
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
12. Hafta
Solunum Sistemi+Solunum Sistemi Hastalıklarının Patofizyolojisi-2
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
13. Hafta
Solunum Sistemi+Solunum Sistemi Hastalıklarının Patofizyolojisi-3
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
14. Hafta
Deri Hastalıklarının Patofizyolojisi
Dersin Teorik Anlatımı ve Öğrencilerle Soru-Cevap Yapılması
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1) Gastrointestinal sistem hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarını tanımlayabilir-açıklayabilir.
ÖÇ-2
2) Üriner sistem hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarını tanımlayabilir-açıklayabilir.
ÖÇ-3
3) Kardiyovasküler sistem hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarını tanımlayabilir-açıklayabilir.
ÖÇ-4
4) Solunum sistemi hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarını tanımlayabilir-açıklayabilir.
ÖÇ-5
5) Deri hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarını tanımlayabilir-açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme