Bu dersin amacı; öğrencilere sağlık bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavratarak uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Canan Bulut
Asistanlar
Arş. Gör. Nursena Uyarer
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açık değildir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
On-line Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Uygulamaya yönelik aktiviteler
Temel Kaynaklar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği (Prof. Dr. Dursun Kırbaş, Dr. Filiz Ekim Çevik, NOBEL TIp Kitabevi, 2017)
Diğer Kaynaklar
Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri (Prof. Dr. Servet Özgür, Güneş Tıp Kitabevi, 2009)
Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme (Prof. Dr. Gazanfer Aksakoğlu, 9 Eylül TF Yayını, 2006)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders Tanıtımı, Giriş
Anlatım Soru-Cevap
2. Hafta
Araştırma Planlama Basamakları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
3. Hafta
Araştırma Konusu Belirleme, Literatür Tarama
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
4. Hafta
Veri Toplama Yöntemleri, Soru Kağıdı Geliştirme
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
5. Hafta
Gözlemsel Araştırma Yöntemleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
6. Hafta
Gözlemsel Araştırma Yöntemleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
7. Hafta
Deneysel Araştırma Yöntemleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
8. Hafta
Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışmaları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
9. Hafta
Nitel Araştırma Yöntemleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
10. Hafta
Araştırma Raporu Hazırlama
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
11. Hafta
Araştırma Raporu Hazırlama
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
12. Hafta
Bilimsel Araştırma ve Etik
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
13. Hafta
Ödev Sunumları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
14. Hafta
Ödev Sunumları
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Uygulama
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Araştırmanın ve kanıt temelli uygulamaların önemini tartışabilir
ÖÇ-2
Bilimsel araştırma sürecini bilir.
ÖÇ-3
Bilimsel bir sorunu belirler ve bilgi taraması yapabilir.
ÖÇ-4
Veri toplama yöntemlerini bilir.
ÖÇ-5
Araştırma yöntemlerini ve yöntemler arasındaki farkı bilir.
ÖÇ-6
Bilimsel araştırma raporunun özelliklerini bilir.
ÖÇ-7
Alanındaki araştırmaları değerlendirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme