Toplu beslenme hizmetinden yararlanan tüm gruplara yeterli ve dengeli, yüksek hijyenik kalitede, yüksek besin değeri özelliklerine sahip, tüketilebilir bir toplu beslenme hizmetinin en ekonomik şekilde verilmesini sağlayacak eğitim verilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
BES5002 Toplu Beslenme Sistemleri I dersini almış olmak (2021-2022 eğitim öğretim yılı güz döneminde yeni kayıt yaptırmış öğrenciler için geçerlidir)
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sevil Nas
Asistanlar
Arş. Gör. Nursena Uyarer
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 9:00-12:45 CB-03-01 derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
cuma 13:00-14:00 danışman odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sanal sınıf, senkron ders
Temel Kaynaklar
Beyhan Y, Ciğerim N,Toplu Beslenme Sistemlerinde Menü Yönetimi ve Denetimi, Kök Yayıncılık, Ankara, 1995.
Diğer Kaynaklar
-Kinton R, Ceserani V, Foskett D, The Theory of Catering, Eighth edition, Hodder & Stoughton, London, 1995.
-Spears MC, Foodservice Organizations A managerial and Systems Approach, Prentice Hall Englewood Cliffs, Ohio, 1995.
-Feinstein A H, Stefanelli J M. Purchasing, Selection and Procurement for the Hospitality Industry, Fifth Edition , John Wiley & Sons Inc, London, 2002.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Toplu Beslenme Sistemlerinde İş Sağlığı ve İş Güvenliği
Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Toplu Beslenme Sistemlerinde Yönetim ve Organizasyon
Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Toplu Beslenme Sistemlerinde Üretim Prosesleri
Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Toplu Beslenme Sistemlerinde Temizlik ve Dezenfeksiyon Uygulamaları
Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Menü Yönetimi ve Denetimi
Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Hammade seçimi ve kabul kriterleri
Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Besin Güvenliği
Anlatım, Tartışma
9. Hafta
Personel Yönetimi ve İnsan Kaynakları
Anlatım, Tartışma
10. Hafta
TBS’de HACCP Yaklaşımı –Checklistler
Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Toplu Beslenme Sistemlerinde Maaliyet Yönetimi 1
Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Toplu Beslenme Sistemlerinde Maaliyet Yönetimi 2
Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Teslim Alma, Depolama ve Stok Yönetimi
Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Projelerin Teslimi/Sunumu
Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
0
Final
1
50
ÖÇ-1
Toplu beslenme sistemlerinin önemini ve hizmet süreçlerini öğrenir.
ÖÇ-2
Toplu beslenme yapılan kuruluşların özelliklerini öğrenir.
ÖÇ-3
Temel üretim teknikleri ile yeni üretim sistemlerini kavrar.
ÖÇ-4
Toplu beslenme sistemlerinde yönetici diyetisyenin sahip olması gereken temel bilgileri öğrenir.
ÖÇ-5
Yeni yönetim yaklaşımlarını ve yönetim fonksiyonlarını öğrenir.
ÖÇ-6
Mutfak ve yemekhane planlayabilme becerisine sahip olur.
ÖÇ-7
Toplu beslenme sistemlerinde araç-gereçlerin yapım malzemeleri ile sağlık üzerine etkileri konusunda bilgilenir.
ÖÇ-8
Ulusal ve uluslararası beslenme rehberleri çerçevesinde enerji ve besin ögeleri gereksinimlerine uygun riskli ve özel gruplara özgü yemek listelerini planlama ve değerlendirme bilgi ve becerisi edinir.
ÖÇ-9
Toplu beslenme yapılan kurumlarda hedef kitleye ve hizmet tipine özgü kullanılan standart yemek tarifelerinin önemini, nasıl oluşturulması gerektiğini, yönetimini ve denetimini öğrenir.
ÖÇ-10
Son ürüne özgü kaliteli ve sağlıklı ham madde seçiminde diyetisyenin rolünü öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme