-Gottschlich M.M., Fuhrman P., Hammond K. The Science and Practice of Nutrition Support. American Society for Parenteral and Enteral Nutrition, USA, 2001.
-Şanlıer N. (editör). Vakalarla Öğreniyorum: Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi-2. Hedef Yayıncılık, 4. Baskı, 2021.
Diğer Kaynaklar
1. Skipper A. Dietitian's Handbook of Enteral and Parenteral Nutrition. Second Edition, ASPEN Publication, Chicago, 1998.
2. Başoğlu S., Karaağaoğlu N., Erbaş N., Ünlü A. Enteral-Parenteral Beslenme. Türkiye Diyetisyenler Derneği Yayını, Ankara, 1996.
3. Değerli Ü. Klinik Nutrisyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 1997.
4. Coşkun T., Yurdakök M., Özalp İ. Çocuklarda Enteral ve Parenteral Beslenme. Sinem Ofset, Ankara, 1997.
5. Bahar M., Çertuğ A., Çoker A., Gündoğdu H. Moral A.R. Klinik Nutrisyon-Temel Kavramlar. İkinci Baskı, ESPEN Kurslar Yayını, Logos Yayıncılık, İstanbul, 2002.
6. Mercanlıgil S.,Arslan P.,et al.:Beslenme ve Nutrisyon , Sayı:70, 2006.
Enteral beslenen hastaların enerji, protein, besin öğeleri gereksinmelerini planlayarak en uygun yoldan verilmesi
ÖÇ-2
Parenteral beslenen hastaların enerji, protein, besin öğeleri gereksinmelerini planlayarak en uygun yoldan verilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme