Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Toplum Sağlığında Beslenme Stajı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BES7005 7 Toplum Sağlığında Beslenme Stajı 0/22/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Toplumdaki risk gruplarının sağlık düzeyinin saptanmasının ve bu gruplara yönelik beslenme eğitimlerinin ve tedavilerinin planlanmasının öğrenilmesi.
Ön Koşullar BES5002 Toplu Beslenme Sistemleri I BES6002 Toplu Beslenme Sistemleri II BES5001 Yetişkin Hastalıklarında Beslenme ve Diyetetik Uygulamaları I BES6001 Yetişkin Hastalıklarında Beslenme ve Diyetetik Uygulamaları II BES5004 Çocuk Hastalıklarında Beslenme ve Diyetetik Uygulamaları I BES6003 Çocuk Hastalıklarında Beslenme ve Diyetetik Uygulamaları II BES6007 Biyoistatistik derslerini almış olmak (2021-2022 eğitim öğretim yılı güz döneminde yeni kayıt yaptırmış öğrenciler için geçerlidir)
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Sevil Nas
Asistanlar Arş. Gör. Nursena Uyarer
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders, bu eğitim öğretim yarıyılında verilmemektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama, Bireysel Çalışma
Temel Kaynaklar -Halk sağlığı ile ilgili tüm yayınlar ve güncel literatürler
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Eğitim materyali hazırlama Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2. Hafta Eğitim materyali hazırlama Soru-Cevap, Tartışma,Bireysel Çalışma
3. Hafta Eğitim materyali hazırlama Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4. Hafta Staj uygulamasına yönelik anket hazırlanması Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5. Hafta Staj uygulamasına yönelik anket hazırlanması Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6. Hafta Eğitim ve veri toplama Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7. Hafta Eğitim ve veri toplama Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8. Hafta Eğitim ve veri toplama Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
9. Hafta Eğitim ve veri toplama Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10. Hafta Değerlendirme Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11. Hafta Değerlendirme Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12. Hafta Rapor yazımı Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13. Hafta Rapor yazımı Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14. Hafta Rapor yazımı Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15. Hafta Rapor teslimi
16. Hafta Rapor teslimi
17. Hafta Rapor teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Staj 1 40
Rapor 1 60


ÖÇ-1Bireylere beslenme eğitimi verme ve doğru iletişim kurma becerisini geliştirir.
ÖÇ-2Toplumdaki farklı gruplara ve beslenme sorunlarına yönelik beslenme eğitim materyalleri ve programları geliştirebilme bilgi ve becerisi kazanır. 

ÖÇ-3Bireyin ve toplumun beslenme konusunda bilinçlendirilmesi ve eğitimi konusunda beceri sahibi olur. 

ÖÇ-4Beslenmeye bağlı hastalıkların önlenmesi için toplumun bilinç düzeyinin artırılması konularında beceri sahibi olur
ÖÇ-5Toplumun beslenme durumu ve beslenme alışkanlıklarının saptanması yöntemlerinin uygulanmasında ve değerlendirilmesinde bilgi ve beceri sahibi olur. 

ÖÇ-6Toplumun beslenme sorunlarını öğrenir ve sorunlara yönelik çözümler geliştirir.
ÖÇ-7Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanır.
ÖÇ-8Araştırma planlama, veri toplama ve değerlendirme aşamalarını uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ-9Literatür bilgileri ile kendi verilerini karşılaştırarak yorumlama ve araştırma raporu hazırlama becerisi kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7          
ÖÇ 8          
ÖÇ 9