Dersin amacı, konu ile ilgili kaynak taramadan yola çıkarak rapor hazırlamak ve sunum becerilerini geliştirmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sevil Nas
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
çarşamba, 16:00-18:00, CB-03-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
cuma, 16,00-17:00, SBF 2.kat
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Literatür tarama, Tartışma, Soru-Cevap
Temel Kaynaklar
-Konu ile ilgili bilimsel makaleler
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
2. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
3. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
4. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
5. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
6. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
7. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
8. Hafta
Ara Sınav
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
9. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
10. Hafta
Bilimsel yayın tarama, rapor hazırlama
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
11. Hafta
Bilimsel yayın sunumu
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
12. Hafta
Bilimsel yayın sunumu
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
13. Hafta
Bilimsel yayın sunumu
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
14. Hafta
Bilimsel yayın sunumu
Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
15. Hafta
Seminer Teslimi
16. Hafta
Seminer Teslimi
17. Hafta
Seminer Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İncelenen materyallerden yola çıkarak rapor hazırlar.
ÖÇ-2
Sunumu hazırlar ve sunar.
ÖÇ-3
Sunulan konular üzerinde tartışma yapar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme