-Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayınları, 2016, Ankara.
Prof. Dr.Ünsal Oskay, İletişimin ABC’si, Der Yayınları, 1999, İstanbul.
Yrd. Doç. Dr. İnci Çınarlı, Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel Yayın Dağıtım, 2008, İstanbul.
Michel Foucault, Kliniğin Doğuşu, Doruk Yayınları, 2002, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
- Ders Notları, Makale, Tez
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Etkili sunum ve amacı
Soru-Cevap
2. Hafta
Etkili sunuma başlamadan önce yapılan hazırlıklar
Sunum ve sözlü anlatım
3. Hafta
Sunum planlaması
Sunum ve Sözlü Anlatım/Uygulama
4. Hafta
Sunumun yeri ve donanımı
Sunum Sözlü Anlatım/ Uygulama
5. Hafta
Sunumda karşında bulunulan dinleyici topluluğu ve özellikleri
Sunum Sözlü Anlatım
6. Hafta
Etkili sunum ve bölümleri - Giriş bölümü
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Vize
8. Hafta
Sunumun son bölümü - Sonuç
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Beden Dili ve Etkili Sunum Teknikleri
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Sunumlarda yapılmaması gerekenler
Sözlü Anlatım
11. Hafta
İletişim ve Etik
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Anlatımı güçlendirecek görseller ve kullanımları
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Fiziksel ve teknolojik donanım
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Sunum kaygısı ve başa çıkılacak yöntemler
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Tekrar
Öğrenci Katılımı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
60
ÖÇ-1
Hedef kitlesi (Danışan, danışan yakını, meslektaşlarıyla) iletişim eylemlerinde empati, geribildirimi etkin kullanmayı öğrenir,
İletişim ve sunum tekniklerinde etik prensiplere ilişkin kavrayışı kazanır.
Nitelikli sağlık enformasyonunun tanımlar ve analiz eder,
Sağlık enformasyonu ve mesleki deneyimlerini hedef kitlenin beklentileri ve gereksinimleri doğrultusunda sunabilir.
Sağlık iletişimi ve okur yazarlığı alanında temel bilgi birikimini kazanır.
ÖÇ-2
İletişim kavramı ile Etkili Sunum ve Teknikleri arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3
İletişim ve Etkili Sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek
ÖÇ-4
İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilecek
ÖÇ-5
Geçmiş ve günümüz sunum tekniklerinin, görsel, yazılı basında yer almaları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirleyebilme ve değerlendirebilme konularını kapsar. Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilme, disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklayabilme, materyal geliştirme ve kanıta dayalı veri sunabilme.
PÇ-3
Danışanların sorunlarına yönelik, çeşitli beslenme ve diyet önerileri sunabilmek için gereksinimlerini saptama yöntemleri ile tanımlanması, bireysel tedavi protokolü yapılması ve sonuçlarının değerlendirilmesi gibi uygulamaları gerçekleştirebilme.
PÇ-4
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik, mevzuatları izleyebilme, mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda kişisel sorumluluk üstlenebilme
PÇ-5
Diyetisyen-danışan ilişkilerinde oluşabilecek etik sorunları tanımlayıp çözümleyebilme, danışanların güvenli, sağlıklı ve ulaşılabilir yiyecekleri seçmesini destekleyecek stratejiler geliştirebilme
PÇ-6
Beslenme ve Diyetetik öğrencilerine ve stayjerlerine, uygulamalı eğitimlerde ve stajlarında mesleki danışmanlık yapabilir.
PÇ-7
Nitelikli bir beslenme ve diyetetik hizmeti sunabilme, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavilerinde, yiyecek-içecek sektöründe mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilme
PÇ-8
Besinler, beslenme, diyetetik, yönetim ve diğer alanlarda temel bilgi, bilimsel duruş ve mesleki yeteneklere, yeterli donanıma sahip olabilme
PÇ-9
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlama, uygulama, takibi ve değerlendirme
PÇ-10
Besin üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olabilme