Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Klinik Staj IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR0006 7 Klinik Staj IV 0/32/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
 ÖĞRENCİNİN PEDİATRİK REHABİLİTASYON ALANINDA UYGULAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK, MESLEKİ DURUŞ VE DAVRANIŞ KAZANDIRMAK
Ön Koşullar FTR5004 Pediatrik Hastalıklar ve Rehabilitasyonu dersini minimum D- harf başarı notu ile geçmiş olmak FTR0006 Klinik Staj IV’ün ön koşuludur. FTR0001 YAZ STAJI I, FTR0002 YAZ STAJI II VE FTR5002 NFY I GEÇMİŞ OLMAK TÜM KLİNİK STAJLAR İÇİN ÖNKOŞULDUR.
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Nazif Ekin Akalan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
2. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
3. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
4. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
5. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
6. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
7. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
8. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
9. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
10. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
11. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
12. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
13. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
14. Hafta Klinik uygulama stajı Uygulama
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Staj 1 100


ÖÇ-1Fizyoterapi ve Rehabilitasyon pediatri temel alanında gerekli değerlendirmeleri uygular
ÖÇ-2Fizyoterapi Rehabilitasyon planını yapar
ÖÇ-3Gerekli tedaviyi hasta üzerinde supervizör gözetiminde uygular
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3