Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Dili

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNU0001 İletişim Dili 2/0/0 SAD Türkçe 2
Dersin Amacı

Amaç: İletişim Olgusunun temel kavram ve ilkelerinin değerlendirilmesi, iletişim sürecinin hangi öğelerle gerçekleştiğinin kavranması, iletişimin etkili ve etkin olabilmesi için gerekli etmenlerin öğretilmesi, iletişimin engelleyicilerinin saptanması, iletişimin sınıflandırılması ve iletişim türlerinin aktarılması.

 

Ders Planı: İletişimin tanımı ve süreci, iletişimin amaçları, iletişim sürecinin temel öğeleri ve bu öğelerin üstlendikleri işlevler, etkili iletişim ve özellikleri.

 

Amaçlanan Sonuç: Etkin ve etkili iletişimin kurulmasını engelleyen etmenlerin belirlenmesi, etkili ve etkin ileti oluşturulması, iletişim kavramı ve özelliklerinin kavranması.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Gizem Şimşek Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar

Temel Okuma Listesi:     

·         Şengül A. Özerkan. Medya, Dil ve İletişim. İstanbul: Martı Yayınevi, 2001.

·         Yavuz Odabaşı, Mine Oyman. Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Mediacat, 2020.

·         John Fiske. İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 2003.

·         Nurçay Türkoğlu. Kitle İletişimi ve Kültür. İstanbul: Naos Yayınları, 2003.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim, iletişimin öğeleri, iletişimin işlevleri Sözlü anlatım.
2. Hafta İletişim türleri Sözlü anlatım.
3. Hafta İletişim türleri Sözlü anlatım.
4. Hafta İletişim kuramları ve modelleri Sözlü anlatım.
5. Hafta Kitle iletişimi Sözlü anlatım.
6. Hafta Tekrar Sözlü anlatım.
7. Hafta VİZE HAFTASI VİZE HAFTASI
8. Hafta Kitle iletişimi araçları ve işlevleri Sözlü anlatım
9. Hafta İletişim ve etik Sözlü anlatım
10. Hafta Dijital iletişim, sosyal medya Sözlü anlatım
11. Hafta İşletmelerin iletişim dili Sözlü anlatım
12. Hafta Dijital reklamcılık ve PR Sözlü anlatım
13. Hafta Tekrar Sözlü anlatım
14. Hafta FİNAL HAFTASI FİNAL HAFTASI
15. Hafta Final. Final.
16. Hafta Final. Final.
17. Hafta Final. Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60