Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 BU DERSİN SONUNDA ÖĞRENCİLERİN; BAŞTA DEPREM OLMAK ÜZERE TÜM AFETLERE KARŞI FARKINDA OLMA YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ , AĞIRLIKLI OLARAK DA  DEPREM RİSK VE TEHLİKELERİNİ EN  AZA İNDİRGEMEYİ ÖĞRENMELERİ,
PRATİKTE YAPISAL VE YAPISAL OLMAYAN HASARLARI AZALTMAYI ÖĞRENMELERİ VE DOĞRU DAVRANIŞ ALIŞKANLIĞINI KAZANMALARI AMAÇLANMAKTADIR.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta AFET YÖNETİMİ SUNUM
2. Hafta AFET ZARARLARININ AZALTILMASI SUNUM
3. Hafta DEPREMDEN KORUNMA BILINCINE GİRİŞ SUNUM
4. Hafta DEPREMDEN KORUNMA BILINCI SUNUM
5. Hafta YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 1 SUNUM
6. Hafta YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 2 SUNUM
7. Hafta YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 3 SUNUM
8. Hafta YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 4 SUNUM
9. Hafta YAPISAL OLMAYAN TEHLIKELERI AZALTMA: Y.O.T.A ÖĞRETILERI 1 SUNUM
10. Hafta DOĞAL AFET ZARARLARININ AZALTILMASINDA GÜVENLİ DAVRANIŞ ÖĞRETİLERİ VE İLKELERİ SUNUM
11. Hafta KORUNMA KÜLTÜRÜNDE TEMEL ÖĞRETILER SUNUM
12. Hafta İLK YARDIMIN BİLGİLERİ SUNUM
13. Hafta İLK YARDIMIN TEMEL ÖĞRETİLERİ SUNUM
14. Hafta SIVIL SAVUNMA ÖĞRETİLERİ SUNUM
15. Hafta TOPLUM LİDERLERİNİ BİLİNÇLENDİRME SUNUM
16. Hafta DİĞER DOĞAL AFETLER; SEL, TOPRAK KAYMASI, YANGIN, ÇIĞ. SUNUM
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Derse Devam / Katılım 1 70


ÖÇ-120. YY IN ÖNEMLİ DEPREMLERİNİN İNCELENMESİ
ÖÇ-2AVRUPA MAKRO SİSMİK DEPREM ÖLÇEĞİNİN YORUMLANMASI
ÖÇ-3AFET BİLİNCİ KAVRAMI
ÖÇ-4DEPREMDEN KORUNMA BİLİNCİNİN ÖNEMİ
ÖÇ-5DEPREM TEHLİKELERİ VE RİSKLERİ
ÖÇ-6DEPREM RİSKLERİNİN AZALTILMA YÖNTEMLERİ
ÖÇ-7YAPISAL BİLİNÇ
ÖÇ-8YAPISAL OLMAYAN TEHLİKELERİN AZALTILMASI
ÖÇ-9DEPREM ÖNCESİ VE SONRASINDAKİ DOĞRU DAVRANIŞLAR
ÖÇ-10AİLE AFET HAZIRLIK PLANI YAPILMASI
ÖÇ-11DEPREM EGZERSİZLERİ
ÖÇ-12PSİKOLOJİK DESTEĞİN ÖNEMİ
ÖÇ-13AFET SONRASI İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI
ÖÇ-14TOPLUMDA AFET GÖNÜLLÜLÜĞÜ KAVRAMININ ÖNEMİ
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--