Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Fizik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR1012 1 Fizik 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrenciye mekanik, denge ve esneklik, elektrik ve manyetizma, optik ve radyoaktivite konularında temel fizik yasaları hakkında bilgi vermek ve ayrıca fiziğin tıp alanındaki uygulamalarını öğretmektir.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Sevim Akyüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 9.00-11.00 C Blok 03-01
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 12-13 AK-3A-16 Prof. Dr. Sevim Akyüz'ün çalışma odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüzyüze eğitim. Anlatım,  soru-cevap yöntemi
Temel Kaynaklar -Temel Biyofizik Cilt 1: Biyomekanik, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İsmail Günay, Nobel Tıp Kitapevi. ISBN: 978-605-63524-7-8.

- Üniversite Fiziği 1 ve 2, Young and Freedman, Pearson yayınevi.

-Ders notları (Prof. Dr. Sevim Akyüz)
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Birimler, Fiziksel Nicelikler ve Vektörler Anlatım, soru-cevap yöntemi
2. Hafta Vektörler,vektörlerin toplam,çıkartılması ve çarpımı Anlatım, soru-cevap yöntemi
3. Hafta Kuvvet, Newton yasaları, Biyomekanik Anlatım, soru-cevap yöntemi
4. Hafta İş ve Enerji, Enerjinin korunumu Anlatım, soru-cevap yöntemi
5. Hafta Çizgisel Momentum ve Momentumun korunumu Anlatım, soru-cevap yöntemi
6. Hafta Dönme hareketi, açısal momentum ve Tork Anlatım, soru-cevap yöntemi
7. Hafta Statik denge, ayakta duran veya yürüyen bir insanın kemik ve kaslarına etkiyen kuvvetler. Anlatım, soru-cevap yöntemi
8. Hafta Vize Yüz-yüze sınav
9. Hafta Statik denge ve biyomekanikte uygulamaları Anlatım, soru-cevap yöntemi
10. Hafta Elektrik alan, elektrik potansiyel ve Ohm yasası Anlatım, soru-cevap yöntemi
11. Hafta Elektrik devreleri, Joule enerjisi ve Güç Anlatım, soru-cevap yöntemi
12. Hafta Ses dalgaları, özellikleri, ilerleyen ses dalgaları ve girişim Anlatım, soru-cevap yöntemi
13. Hafta ,Doppler olayı Anlatım, soru-cevap yöntemi
14. Hafta Kulak, anotomisi ve fiziksel özellikleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
15. Hafta Sınavlar yüz yüze sınav
16. Hafta Sınavlar
17. Hafta Sınavlar
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 2 10
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 45


ÖÇ-1Fizik yasalarının ve fiziksel yöntemlerin biyolojik sistemlere uygulanmasını öğrenirler.
ÖÇ-2Öğrenci hareket bilgisi, mekanik, denge ve esneklik hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3İnsan vücuduna etki eden kuvvetler hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-4Mekanik ve biyomekanik ile ilgili temel bilgileri ve bu temel kavramların canlılardaki uygulamalarını öğrenir.
ÖÇ-5Ses dalgaları, girişimi ve Doppler olayı ile ilgili fizik yasalarını ve Tıp alanında uygulamalarını öğrenirler.
ÖÇ-6İşitme organı kulak, anatomisi ve fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6