Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Meslekler Arası İletişim
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
FTR1009
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Meslekler Arası İletişim
2/0/0
SA
Türkçe
2
Dersin Amacı
Meslekler arası eğitim ve işbirliği seçmeli dersi ile sağlık bilimleri alanında geleceğin fizyoterapist adaylarının mesleki iletişim becerilerinin geliştirilmesinin yanı sıra, farklı sağlık mesleklerinin birbirlerine yönelik bilgi, tutum ve davranışları açısından olumlu yönde farkındalık geliştirmesi amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İmge Nas
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
SAP ORION sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir.
Sağlık Profesyonellerinde Örgütsel Davranış, Dr.Öğr.Üyesi Mehtap ARAS, Dr.Öğr.Üyesi Tuba KARABEY - İstanbul Tıp Kitabevi 2022
Diğer Kaynaklar
1.Barr H. (2000). New NHS, new collaboration, new agenda for education. Journal of Interprofessional Care, 14, 81-86.
2.Barr H, Freeth D, Hammick M, Koppel I, Reeves S. (2000). Evaulations of interprofessional education: a United Kingdom review of health and social care. London: CAIPE and the British Educational Research Association.
3.CAIPE (2012). The Centre fort he Advancement of Interprofessional Education. 20 Ağustos 2013 tarihinde http://www.caipe.org.uk adresinden erişildi.
4.CIPW (2007). Creating an interprofessional workface: an education and training framework for health and social care in England. In Hughes L (ed). Depatment od Health Project. CAIPE. 12 Ocak 2011 tarihinde http://www.cipw.org.uk adresinden erişildi.
5.Curran VR, Deacon DR, Fleet L (2005). Academic administrarators? attitudes towards interprofessional education in Canadian schools of health Professional education. Journal od Interprofessional Care, 19 (2 Suppl 1), 76-86.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişim kavramı ve iletişimin önemi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
İletişim süreçleri ve iletişim çeşitleri
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Örgütsel davranış, sağlıkta örgüt kavramı
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Sağlık çalışanlarında tutumlar
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Meslekler arası eğitim ve iş birliği
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Sağlık meslek mensupları iş ve görev tanımları
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Ekip çalışmasının önemi
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Multidisipliner çalışma modeli kavramı
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Transdisipliner çalışma modeli kavramı
Sözlü Anlatım
11. Hafta
İnterdisipliner çalışma modeli kavramı
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Farklı çalışma modellerinin avantaj ve dezavantajları
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Meslekler arası işbirliği örnekleri
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar
Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
I. Öğrenci bu dersi aldığında sağlık sektöründeki farklı meslek gruplarının görev tanımlarını öğrenir. Meslekler arası eğitim ve iş birliği prensiplerini anlar, iletişim becerilerini kullanarak profesyonel hayatta karşılaşabileceği meslekler arası çatışma ve iletişim eksikliğiyle ilgili olası problemleri tanımlayabilme, önleyebilme ve/veya problem çözme becerilerini geliştirme yeteneği kazanır.
ÖÇ-2
II. Birlikte çalışma isteğini ve yeterliliğini kazandırır.
ÖÇ-3
III. Ortak ekip vizyonunu karşılıklı paylaşılan profesyonel güven, saygı ve tutumlarla güçlendirir.
ÖÇ-4
IV. Kişisel performansı güçlendirerek grup birliğini korumayabilmeyi ve ekip yönetimini öğrenir.
ÖÇ-5
V. Karşılıklı güvene dayalı pozitif öğrenme ve çalışma ortamı sağlar ve ayrıca ekip üyelerinin kendilerini tanımalarında yardımcı olacak tutum ve davranışları öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.