Anatomi tarihi ve terminoloji, lokomotor, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital, endokrin, sinir sistemleri ile duyu organları hakkında genel bilgilerin kavranması ve organların anatomik pozisyonları, komşulukları, görevleri, damarsal ve sinirsel bağlantıları hakkında gerekli bilginin verilmesidir.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Dr. Ahmet Şengöz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 10.00-13.45, Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 13.45-14.15, Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Demostrasyon, Maket, Video Film, sunum
Temel Kaynaklar
Netter'in Klinik Anatomisi C. Cem Denk, H. Hamdi Çelik
Anatomi Atlası, H. Hamdi Çelik, C. Cem Denk
Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Doğan Taner
Diğer Kaynaklar
Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun ve İç organlar, B. Sancak, M. Cumhur
Fonksiyonel Nöranatomi, Doğan Taner
İnsan Anatomisi Atlası, Netter F., Meserret Cumhur
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Solunum sistemi-1
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
2. Hafta
Solunum sistemi-2
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
3. Hafta
Sindirim sistemi
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
4. Hafta
Boşaltım sistemi
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
5. Hafta
Pelvis-Perineum
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
6. Hafta
Üreme sistemi ve Endokrin sistem
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Merkezi sinir sistemi-1
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
9. Hafta
Merkezi sinir sistemi-2
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
10. Hafta
Merkezi sinir sistemi-3
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
11. Hafta
Merkezi sinir sistemi-4
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
12. Hafta
Merkezi sinir sistemi-5
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
13. Hafta
Duyu organları ve sistemleri
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
14. Hafta
FİNAL SINAVI HAZIRLIK
Anlatım Soru-Cevap Tartışma
15. Hafta
FİNAL SINAVI
Fınal Exam
16. Hafta
FİNAL SINAVI
Fınal Exam
17. Hafta
FİNAL SINAVI
Fınal Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Kısa sınav(lar)
1
15
sözlü Sınav(lar)
1
25
Final
1
35
ÖÇ-1
İnsan vücudunu ve bölümlerini tanımlayabilir.
ÖÇ-2
Sistematik anatomi hakkında temel kavramları açıklayabilir.
ÖÇ-3
Lokomotor sistem anatomisini özetleyebilir.
ÖÇ-4
Dolaşım, solunum, sindirim ürogenital sistem anatomilerini tanımlayabilir.
ÖÇ-5
Sinir ve endokrin sistem anatomilerini, duyu organlarını tanımlayabilir.
ÖÇ-6
Organ komşulukları, fonksiyonları, damarsal ve sinirsel bağlantılarını sıralayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.