Dersin genel amacı fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında istihdam edilecek öğrencilerin iş yaşamlarında İngilizce iletişim ortamında alan odaklı kelime bilgisi ve bağlamları ekleyerek dili etkin kullanabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin alan odaklı konular işlenerek aşama aşama iyileştirimesi hedeflenmektedir. İlgili becerilerin geliştirilebilmesi için okuduğunu anlama, terminoloji ve dinlediğini anlama çalışmalarının yanı sıra öğrencilerin ile yazılı ve sözlü ürünler çıkarılmaları beklenmektedir.
FTR 3012 dersi ayrıca öğrencileri(n);
okuma becerilerini geliştirmeyi,
eleştirel düşünmeye teşvik etmeyi,
okur-yazar olarak farkındalıklarını arttirmayı,
etkili iletişimciler haline getirmeyi,
dönemin sonunda,
sözlü ve yazılı olarak dili bağlamında anlayabilmelerini,
sözlü ve yazılı iletişim kurup sürdürebilmelerini hedeflemektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Sinan Bataklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2023-2024 Akademik Yılı Güz Yarıyılı, Pazartesi, 13:00-15:45, Şirinevler, CB 05/04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, Şirinevler yerleşkesi, Yabancı Diller Bölümü binası, 7.kat, 706 nolu oda, 09:00-09:45
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
Temel Kaynaklar
Christaki, A & Dooley, J. (2018), Career Paths Physiotherapy, Express Publishing, Berkshire, UK
Diğer Kaynaklar
derlenmiş, güncel diğer kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kayıt sonrası hastayı karşılama, hastanın kimlik bilgilerini içeren barkod bilekliğini/yazısını kontrol etme, vücudun bölümleri hakkında bilgi verme
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
2. Hafta
Fizyoterapi ve vücudumuz bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
3. Hafta
Kemikler ve kaslar bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
4. Hafta
Kas sistemi ve eklemler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
5. Hafta
anatomik lokalizasyon ve vücudun hareketleri bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
6. Hafta
Direnç ve aerobik egzersizler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
7. Hafta
Teşhis süreci, muayne ve tetkikler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
8. Hafta
Motor hareketler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
9. Hafta
Refleksler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
10. Hafta
Hasta yönetimi bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
11. Hafta
Risk faktörleri bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
12. Hafta
yaygın sakatlıklar/yaralanmalar bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
13. Hafta
Esneme/esnetme hareketleri bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
14. Hafta
Genel tekrar
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Sağlık ile ilgili konularda İngilizce fikir üretip tartışabilir.
ÖÇ-2
Sağlık ile ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilir.
ÖÇ-3
Hastayı belirli bir süre izleyip tıbbi belgeleri kaydedebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.