Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce I

Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR3012 Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce I 3/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı

Dersin genel amacı fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında istihdam edilecek öğrencilerin iş yaşamlarında İngilizce iletişim ortamında alan odaklı kelime bilgisi ve bağlamları ekleyerek dili etkin kullanabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin alan odaklı konular işlenerek aşama aşama iyileştirimesi hedeflenmektedir. İlgili becerilerin geliştirilebilmesi için okuduğunu anlama, terminoloji ve dinlediğini anlama çalışmalarının yanı sıra öğrencilerin ile yazılı ve sözlü ürünler çıkarılmaları beklenmektedir.

 

FTR 3012 dersi ayrıca öğrencileri(n);
okuma becerilerini geliştirmeyi, eleştirel düşünmeye teşvik etmeyi, okur-yazar olarak farkındalıklarını arttirmayı, etkili iletişimciler haline getirmeyi,

dönemin sonunda,
sözlü ve yazılı olarak dili bağlamında anlayabilmelerini, sözlü ve yazılı iletişim kurup sürdürebilmelerini hedeflemektedir.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Sinan Bataklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2023-2024 Akademik Yılı Güz Yarıyılı, Pazartesi, 13:00-15:45, Şirinevler, CB 05/04
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, Şirinevler yerleşkesi, Yabancı Diller Bölümü binası, 7.kat, 706 nolu oda, 09:00-09:45
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri 
Temel Kaynaklar Christaki, A & Dooley, J. (2018), Career Paths Physiotherapy, Express Publishing, Berkshire, UK
Diğer Kaynaklar derlenmiş, güncel diğer kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kayıt sonrası hastayı karşılama, hastanın kimlik bilgilerini içeren barkod bilekliğini/yazısını kontrol etme, vücudun bölümleri hakkında bilgi verme İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
2. Hafta Fizyoterapi ve vücudumuz bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
3. Hafta Kemikler ve kaslar bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
4. Hafta Kas sistemi ve eklemler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
5. Hafta anatomik lokalizasyon ve vücudun hareketleri bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
6. Hafta Direnç ve aerobik egzersizler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
7. Hafta Teşhis süreci, muayne ve tetkikler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
8. Hafta Motor hareketler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
9. Hafta Refleksler bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
10. Hafta Hasta yönetimi bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
11. Hafta Risk faktörleri bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
12. Hafta yaygın sakatlıklar/yaralanmalar bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
13. Hafta Esneme/esnetme hareketleri bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel egzersizler ve bilgi girdisi İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
14. Hafta Genel tekrar İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 20
Final 1 50


ÖÇ-1Sağlık ile ilgili konularda İngilizce fikir üretip tartışabilir.
ÖÇ-2Sağlık ile ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilir.
ÖÇ-3Hastayı belirli bir süre izleyip tıbbi belgeleri kaydedebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3