Nörolojik ve Muskulo-skeletal yapıyı ilgilendiren pediatrik hastalıkların tanıtılması ve bu hastalıklara yönelik fizik tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının teorik ve pratik olarak kavranması.
Ön Koşullar
None
Eş Koşullar
None
Özel Koşullar
None
Öğretim Üyeleri
Fzt. Emine Gürgen
Asistanlar
Arş. Gör. Kübra Önerge
Ders Gün,Saat ve Yeri
SAP ORION sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 12.45-13.00 Şirinevler
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
İnteraktif kuramsal ders
Temel Kaynaklar
1-Olcay Neyzi, Türkan Ertu, 1993. Pediatri, İstanbul Nobel Tıp Yayın Evi.
2-Campbel S.K., 2006. Physical therapy for children, Saunders-Elsevier, St.
3-LuisUmphred D.A. 1995, Neurologic Rehabilitation, Mosby, Boston.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pediatrik Rehabilitasyona Giriş: Fetal ve Normal Motor Gelişim
İnteraktif kuramsal ders
2. Hafta
Riskli Bebek
İnteraktif kuramsal ders
3. Hafta
Serebral palsi nedir? Nedenleri, tanısı ve tipleri
İnteraktif kuramsal ders
4. Hafta
Serebral Palsi ve Rehabilitasyonu
İnteraktif kuramsal ders
5. Hafta
Serebral Paralizide değerlendirme yöntemleri: GMFM, GMFCS ve diğer testler
İnteraktif kuramsal ders
6. Hafta
Serebral Paralizide fizyoterapi yaklaşımları: Vojta, Peto ve diğer özel yaklaşımlar
İnteraktif kuramsal ders
7. Hafta
Tortikolis
8. Hafta
Ara Sınav
İnteraktif kuramsal ders
9. Hafta
Kas Hastalıklarında ve Nöromusküler Hastalıklarda Rehabilitasyon
İnteraktif kuramsal ders
10. Hafta
Spinal Musküler Atrofiler ve Nöromüsküler Hastalıklar ve Rehabilitasyon: Gullian barre, polio vs
İnteraktif kuramsal ders
11. Hafta
Pediatrik Genetik sendromlar ve Rehabilitasyon: Down Sendromu, Rett sendromu ve diğer sendromlar
İnteraktif kuramsal ders
12. Hafta
Brachial Phleksus ve Rehabilitasyonu
İnteraktif kuramsal ders
13. Hafta
Spina Bifida da Rehabilitasyon
İnteraktif kuramsal ders
14. Hafta
Otizm ve Nadir görülen hastalıklarda Rehabilitasyon (Shringomiyeli, serebellar ataksi vb.
İnteraktif kuramsal ders
15. Hafta
Polio, Gullian Barre ve genel tekrar
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Nörolojik ve Muskulo-skeletal yapıyı ilgilendiren pediatrik hastalıklar hakkında temel bilgi ve fizik tedavi rehabilitasyon uygulama
ÖÇ-2
Edindiği bilgiler çerçevesinde hastayı değerlendirip fizyoterapi gereksinimlerini belirleme,
ÖÇ-3
Problem çözebilme ve karar verme
ÖÇ-4
Sorunları tanımlayarak analiz etme becerisi kazanacaklardır
ÖÇ-5
Pediatrik rehabilitasyonla ilgili güncel uygulamalar ve literatür bilgileri hakkında bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.