Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ergoterapi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR5006 5 Ergoterapi 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve ergoterapi alanlarının ortak çalışabildiği konularda bilgi kazandırmak, ergoterapinin çalışmalarını yürüttüğü bu konularda fizyoterapistlerin uygulama alanlarını öğretmek, fonksiyonel değerlendirme yöntemlerinde beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Burcu Semin Akel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri SAP ORION sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 11.00-11.30 Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüzyüze eğitim yöntemi (seyreltilmiş sınıfta hibrit eğitim) 

Yüzyüze uygulama eğitimi (gruplandırılarak)

Grup çalışması, tartışma 

 
Temel Kaynaklar  

1.Pedretti LW. (1996) Occupational Therapy-Practice Skills for Physical Dysfunction, St.Louis, Missouri: Mosby,

2.Trombly CA (1989) Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Sydney, Baltimore, USA: Williams & Wilkins.

3.Kayıhan H. (1999) Hemipleji'de İş ve Uğraşı Tedavisi, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23.

4.Kayıhan H, Kırdı N, Uyanık M, Düger T, Hazar G. (1995) Serebral Paralizili Çocuk ve Bağımsız Yaşam, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 15.

5.Clark GL, Wilgis EFS, Aiello B, Eckhaus D, Valdata Eddington L (1998) Hand Rehabilitation: A Practical Guide. Philadelphia, PA:: Churchill Livingstone.

6.Dittmar SS, Gresham GE. ( 1997) Functional Assesment and Outcome Measures for the Rehabilitation Health Professional, Gaithersburg, Maryland: An Aspen Publication

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ergoterapide Genel Tanımlar yüzyüze, sözlü anlatım
2. Hafta Transfer Aktiviteleri Yüzyüze Uygulama
3. Hafta Transfer aktiviteleri Yüzyüze uygulama
4. Hafta Mobilite araçları Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirilmesi ve Eğitimi Sözlü anlatım, grup çalışması
6. Hafta Günlük Yaşamı Kolaylaştırıcı Kendine Yardım Aletleri Sözlü anlatım, grup çalışması
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Duyu ve duyu değerlendirmeleri yüzyüze uygulamalı eğitim
9. Hafta Fonksiyonel el değerlendirmeleri yüzyüze uygulamalı eğitim
10. Hafta Bilişsel rehabilitasyon uzaktan anlatım, tartışma
11. Hafta Duyu Algı Motor Bütünleşme Eğitimi uzaktan anlatım, tartışma
12. Hafta Ergoterapide El Eğitimi Sözlü anlatım
13. Hafta Özel alanlarda ergoterapi yaklaşımları Sözlü anlatım
14. Hafta Genel Tekrar Sözlü anlatım/uygulama
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Günlük yaşam aktivitesi kavramını bilir ve değerlendirebilir
ÖÇ-2Transfer yöntemlerini bilir ve uygular
ÖÇ-3El rehabilitasyonuna yönelik motor, duyu ve fonksiyonel değerlendirmeleri bilir ve uygular
ÖÇ-4Ergoterapi kavramını bilir. Performans alanları, aktivite, sağlık ve iyilik hali arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
ÖÇ-5Çocuk, yaşlı, erişkin alanlarında ergoterapi bakış açısını anlar.
ÖÇ-6Kognitif rehabilitasyonu bilir ve planlayabilir
ÖÇ-7Kendine yardım aletleri, mobilite araçlarını bilir, kullanım eğitimini verir.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7