Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Nörofizyolojik Yaklaşımlar II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR6001 6 Nörofizyolojik Yaklaşımlar II 2/4/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Beyin hasarı sonrası rehabilitasyonda sık kullanılan nörofizyolojik yaklaşımların temelleri, etki mekanizmaları ve uygulama prensipleri konusunda temel teorik ve pratik bilgilerin verilmesidir.
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Burcu Semin Akel, , Arş. Gör. Kübra Önerge
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Vaka çözümleme, Uygulama
Temel Kaynaklar

- Berta Bobath, Adult Hemiplegia:Evalution and Treatment

- Brunnstrom S.,Movemment Therapy in Hemiplegia.a Neurophysiological aproach

-Restoration and Motor function in stroke patients.johnstone M.

- Davies P.Steps to follow,

-Edwards BC. Manual of Combined Movements. Churchill Livingstone, Edinburgh,1992.

-Hall CM, Brody LT. Therapeutic Exercise . Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 1999.

 

-Livanelioğlu A, Erden Z. Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri..

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Nörofizyolojik Yaklaşımlara Giriş ve Motor Kontrol Teorileri Sözlü anlatım
2. Hafta Bobath Tedavi Yaklaşımı ve Teorik Temeli Sözlü anlatım
3. Hafta Kortikal Reorganizasyon ve Motor Öğrenme Sözlü anlatım
4. Hafta Bobath Tedavi yaklaşımında değerlendirme prensipleri Uygulama
5. Hafta Hemipleji, Üst Ekstremite ve Gövde Egzersizleri Uygulama
6. Hafta Hemipleji, Alt Ekstremite ve Yürüme Egzersizleri Uygulama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta BOBATH vaka çözümleme Tartışma/problem çözme
9. Hafta Rood Yaklaşımı ve Teorik Temeli Uygulama
10. Hafta Johnstone Yaklaşımı ve Teorik Temeli Uygulama
11. Hafta Johnstone Yaklaşımında Uygulamalar Uygulama
12. Hafta Brunnstrom Değerlendirme Yaklaşımı Uygulama
13. Hafta Brunnstrom üst ekstremite ve el eğitimi Uygulama
14. Hafta Genel Tekrar Uygulama
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Nörofizyolojik tedavi yaklaşımlarını bilir
ÖÇ-2Bobath, Johnstone, Brunnstrom tedavi yaklaşımlarının temel prensiplerini ve etki mekanizmalarını sayar
ÖÇ-3Klinik bir vakada problem çözme yeteneğini kullanarak hastanın fonksiyonel evresine göre kullanılacak nörofizyolojik yaklaşımı belirler
ÖÇ-4Klinik vakanın fonksiyonel seviyesine göre nörofizyolojik temelli kısa ve uzun dönem hedef belirleyerek egzersiz reçetesini oluşturur
ÖÇ-5Nörofizyolojik yaklaşımlara göre hasta değerlendirmesi yapabilir
ÖÇ-6Bobath, Johnstone, Brunnstrom yaklaşımlarını uygular
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6