Spesifik yaşam evrelerinde ve beslenme ile ilintili hastalıklarda uygulanan beslenme tedavisi ilkelerini öğrenmek.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Gözde Ekici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 16:00-18:00, Cats Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 10:00-12:00, SBF 2. Kat
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Sunum
Temel Kaynaklar
Ders notları
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriği ve tanımlanması, beslenme terminolojisi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Karbonhidratlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yağlar
Sözlü anlatım
4. Hafta
Proteinler
Sözlü anlatım
5. Hafta
Vitaminler
Sözlü anlatım
6. Hafta
Mineraller
Sözlü anlatım
7. Hafta
Su
8. Hafta
Ara sınav
Sözlü anlatım
9. Hafta
Vücut ağırlığı regülasyonu
Obezite/Malnütrisyon/Kaşeksi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Nörolojik hastalıklar ve geriatride beslenme
Sözlü anlatım
11. Hafta
Romatolojik hastalıklarda beslenme
Sözlü anlatım
12. Hafta
Atletik performans ve sporcularda beslenme/Ergojenik besinler
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sporcu beslenmesi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
I. Beslenme kavramını, makro ve mikro besin ögelerini öğrenir.
ÖÇ-2
II. Gebelik ve emzirme dönemlerinin özelliklerini ve bu döneme özgü beslenme ilkelerini öğrenir.
ÖÇ-3
III. Çocukluk ve adolesan dönemlerinin özelliklerini ve bu döneme özgü beslenme ilkelerini öğrenir.
ÖÇ-4
IV. Geriatrik dönemin özelliklerini ve bu döneme özgü beslenme ilkelerini öğrenir.
ÖÇ-5
V. Kardiyovasküler, pulmoner, nörolojik, romatolojik hastalıklara özgü beslenme ilkelerini öğrenir.
ÖÇ-6
VI. Beslenme destek sistemleri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ-7
VII. Sporcu beslenmesi ilkelerini öğrenir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.