İşitme, konuşma ve vestibüler sistemde meydana gelebilecek patolojilerin ve nedenlerinin temel özelliklerinin kavranmasını ve hastanın doğru yönlendirilmesini sağlamaktır
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Uzm. Fzt. Muhammed Esen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2020-2021 Bahar Dönemi Salı Günü Saat:16:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
1.Martin FN. Clark JG, İntroduction to Auditory Allyn&Bacon, 2003
2. Tomblin JB, Morris HL, Diasnosis in Speech, Language pathology, singular –Thomson Learning 2000
3. Ardıç FN Vertigo, İZMİR Güve Kitabevi
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İşitmeden sorumlu anatomik yapılar
Sözlü Anlatım
2. Hafta
İşitme bozuklukları
Sözlü Anlatım
3. Hafta
İşitme bozukluklarında rehabilitasyon
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Konuşmadan sorumlu anatomik yapılar
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Konuşma bozuklukları
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Konuşma bozukluklarında rehabilitasyon
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Yutmadan sorumlu anatomik yapılar
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Yutma bozuklukları
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Yutma bozukluklarında rehabilitasyon
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Konuşma bozukluklarında rehabilitasyon
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Vestibüler sistem ve anatomik yapılar
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Vestibüler sistem ve anatomik yapılar
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Vestibüler sistem hastalıkları ve yaklaşım
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İşitme, konuşma ve vestibüler sistem bozuklukları ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
ÖÇ-2
Vestibüler sistemin özelliklerini tanıyabilir.
ÖÇ-3
İşitme - konuşma ve vestibuler sistemde meydana gelen bozuklukları ve altında yatan bozuklukları tanır ve açıklayabilir.
ÖÇ-4
İşitme ve konuşma ve vestibuler sistemdeki klinik problemleri tanımlayarak ilgili uzmanlara yönlendirebilir.
ÖÇ-5
Normal işitmenin özelliklerini açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.