Hareketin psikomotor gelişim, emosyonel ve davranışsal paternlerle ilişkisi, vücudun potansiyel hareketlerini ortaya çıkarma, dansın ve farklı hareket tedavilerinin farklı durumlarda kullanımını öğretmektir.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hareket
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Dans Sınıflaması
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Dans ve Hareket terapisi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Vücut imajı, duyu-motor-ruh farkındalığı
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Dansın vücut sistemlerine etkisi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Stabilite, esneklik, postür, ritm, nefes
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Dans çalışması
Çalışma
9. Hafta
Dans çalışması
Çalışma
10. Hafta
Dans çalışması
Çalışma
11. Hafta
Dans çalışması
Çalışma
12. Hafta
Dans çalışması
Çalışma
13. Hafta
Dans çalışması
Çalışma
14. Hafta
Dans çalışması
Çalışma
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Hareket kalitesini tanımlar
ÖÇ-2
Performans, sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. –
ÖÇ-3
Hareket tedavilerini tanımlar.
ÖÇ-4
Bildiği ergoterapi yöntemlerini yeni yöntemlerle sentez eder ve uygular
ÖÇ-5
Rollere ve işe yönelik performansa odaklaşmayı sağlayan hareket tedavisi pratiğini kritik ederek değerlendirir
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.