Fizyoterapide Kanıta Dayalı Klinik Problem Çözme II
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
FTR8003
Fizyoterapide Kanıta Dayalı Klinik Problem Çözme II
2/0/0
SA
Türkçe
4
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında farklı klinik tanısı olan olgular üzerinde fizyoterapi değerlendirmesi yapmak, klinik tanı veya sınıflandırmalar için stratejiler belirlemek, klinik değerlendirme yapmak, uygun özel testin seçimini ve yorumunu yapmak amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İmge Nas
Asistanlar
Yoktur
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09.00-10.45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 10.45-11.15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
ICF temelli karar verme
Anlatım ve Tartışma
2. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
3. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
4. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
5. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
6. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
9. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
10. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
11. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
12. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
13. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
14. Hafta
Fizyoterapi vaka çözümlemesi
Anlatım ve Tartışma
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrendiği bilgileri kullanarak var olan temel tedavi tekniklerini farklı hastalarda etik ve kanıta dayalılık prensipleri ışığında kullanabilme tutumunu kazanacaktır
ÖÇ-2
Fizyoterapi alanındaki uygulamalar için gerekli olan model teknik ve araçları seçebilme becerisi kazanacaktır.
ÖÇ-3
Spesifik hastalıkları, tedavi seçeneklerini, ilişkili değerlendirmeleri ve özel test prosedürlerini öğrenerek, analiz ve sentez becerisi kazanacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.