Kineziyo-mekanik ve fonsiyonel değerlendirme metodlarının çocuklarda uygulanması, tedaviye karar verme ve uygulanan tedavinin etkinliğini takip etmek için uygulanan objektif ve subjektif değerlendirme metodlarını öğrenmek.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. N. Ekin Akalan
Asistanlar
Yoktur
Ders Gün,Saat ve Yeri
2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılda ders açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılda ders açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
Temel Kaynaklar
1. Tecklin S.J. Pedaitric Physical Therapy. 5th Ed. Lippincott William & Wilkins, Philadelphia 2015.
2. Elbasan B. Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon. İstanbul Tıp Kitabevi 2016.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Normal büyüme ve gelişme.
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
2. Hafta
Kas tonus ve kuvvetin ölçülmesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
3. Hafta
Postür ve eklem hareketlerin değerlendirilmesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
4. Hafta
Nörolojik sistem değerlendirmesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
5. Hafta
Nörolojik sistem değerlendirmesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
6. Hafta
Serebral palsi ve kortikal fonsiyon bozukluklarında fonksiyonel durum değerlendrimesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
7. Hafta
8. Hafta
Spina Bifida ve Medulla Spinalis yaralanmalında fiziksel ve fonsiyonel durum değerlendirmesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
9. Hafta
Yenidoğan ve riskli bebek değerlendirmesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
10. Hafta
Mental retardasyon ile birlikte eşlik eden özel sendromlar.
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
11. Hafta
Kaba motor fonksiyon değerlendirmesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
12. Hafta
İnce motor beceri ve fonksiyon değerlendirmesi
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
13. Hafta
Kas hastalıkları ve kardiyovasküler hastalıklarda aerobik kapasite ölçümü
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
14. Hafta
Romatizmal hastalıklarda kas iskelet sistemi değerlendirmesi.
Sözel sunum, Barkovizyon gösterimi, Video gösterimi, Proje ödevleri.
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Sağlıklı büyüme ve gelişme dönemindeki çocuklarda biyomekanik ve fonsiyonel değerlendirme yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ-2
Hasta anamnezi ve hastalık tanısı doğrultusunda fonksiyon bozukluklarının sebeplerine yönelik değerlendirme yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ-3
Büyüme gelişme dönemindeki yaygın fiziksel ve fonksiyonel bozuklukları öğrenir.
ÖÇ-4
Çocuklarda gözelmsel hareket analizini öğrenir.
ÖÇ-5
Çocuklarda kardiyopulmoner aerobik kapasite ölçüm yöntemleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.