Anlatım, tartışma, demonstrasyon, örnek olay incelemesi,saha çalışması
Temel Kaynaklar
-Morgan.T,C (2009)Psikolojiye Giriş, 2015.
Diğer Kaynaklar
Rita l. Atkinson, E. E. Smith, D. J. Bem, S. Nolen, Hoeksema, R. C. Atkinson (2010),Psikolojiye Giriş,İstanbul
From,Eric (1992),”Sevgi ve Şiddetin Kaynağı” Çev:Selçuk Budak) ,Öteki Ajans yayınları,Ankara.
Öztürk,M.O. (2001) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitapları Yayınevi, İstanbul.
İçel,K, Ünver,Y ve diğerleri (2005) “Çocuklar ve Suç-Ceza,Seçkin Yayınları,Ankara.
Geçtan, E (1981)Çağdaş yaşam ve Normaldışı Davranışlar, Maya yayınları,İstanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Psikolojinin Konusu Sağlıkla ilişkileri
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Psikolojide Yaklaşımlar
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Psikolojinin alt dalları
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Psikolojinin Yöntemleri
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Organizma ve Çevre
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Duyum ve Algı
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Öğrenme,türleri ve öğrenmeyi etkileyen faktörler
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
9. Hafta
Bellek, biliç ve zeka
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
10. Hafta
Ruh Sağlığı psikonevrotik ve psikotik bozukluklar
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Engellenme , çatışma, savunma mekanizmaları
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
12. Hafta
Sosyal davranış ve tutum
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Uyuma davranışını etkileyen faktörler
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Cezaların psikolojik etkileri
Görsel Sunum, Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Psikoloji ‘nin alanı hakkında bilgi edinir
ÖÇ-2
Psikolojide temel yaklaşımları ve psikolojinin alt dallarını öğrenir.
ÖÇ-3
Psikolojinin yöntemlerini kavrar.
ÖÇ-4
Duyum,algı ve güdülenme kavramlarını ve insan davranışları ile ilgisini bilir,
ÖÇ-5
Öğrenme, türleri ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri bilir ve günlük hayatında bundan yararlanır.
ÖÇ-6
Engellenme, çatışma ve savunma mekanizmalarının ruh sağlığı ile ilişkilerini kavrar
ÖÇ-7
Psikotik ve psikonevrotik bozuklukları öğrenir,insanları ve olayları değerlendirirken bunlardan yararlanır
ÖÇ-8
Sosyal davranış ve tutumları insan hayatındaki önemini ve uyma davranışını etkileyen faktörleri bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.