Miadında ve sağlıklı doğmuş bebeğin büyüme ve gelişmesini kronolojiye uygun olarak öğretmek, normal gelişimin varyasyonlarının idrakini sağlamak, motor gelişimi değerlendirebilmektir.
Ön Koşullar
yoktur
Eş Koşullar
yoktur
Özel Koşullar
yoktur
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Nazif Ekin Akalan, Arş. Gör. Kübra Önerge
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 9.00-9.45, Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 9.45-10.15, Şirinevler Yerleşkesi C Blok
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-İnteraktif kuramsal ders
Temel Kaynaklar
-Campbel S.K. Physical Therapyh for Children 2006,
-Fogel A, Nelson G. Child Development, USA, 1988.
-Moffat DB, Mottram RF. Anatomy and Physioology for Physical Therapists.
-Sirmen B. Merkezi Sinir Sisteminin Gelişiminde Refleks Testlaeri, Istanbul, 1995
-Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması 2018
-Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim - Mintaze Kerem Günel 2022
Diğer Kaynaklar
--
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Normal büyüme ve gelişme, kavramlar, gelişim teorileri
İnteraktif kuramsal ders
2. Hafta
Motor gelişimin prensipleri, motor kontrol, motor öğrenme
İnteraktif kuramsal ders
3. Hafta
Embriyolojik dönemde büyüme ve gelişme
İnteraktif kuramsal ders
4. Hafta
Refleks gelişimi, primitif refleksler ve reaksiyonlar
İnteraktif kuramsal ders
5. Hafta
General Movements (GMs) spontan hareketler
İnteraktif kuramsal ders
6. Hafta
Psikomotor gelişim evreleri: Yenidoğan
İnteraktif kuramsal ders
7. Hafta
Psikomotor gelişim evreleri: 1-12 ay
İnteraktif kuramsal ders
8. Hafta
Psikomotor gelişim evreleri: 1-18 yaş
İnteraktif kuramsal ders
9. Hafta
Kaba ve ince motor gelişimi
İnteraktif kuramsal ders
10. Hafta
Düzeltme ve denge reaksiyonları
İnteraktif kuramsal ders
11. Hafta
Motor gelişimin genel değerlendirilmesi
İnteraktif kuramsal ders
12. Hafta
Vaka çalışması
Problem çözme, analiz
13. Hafta
Vaka çalışması
Problem çözme, analiz
14. Hafta
Vaka sunumları
Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
İnsanın embriyolojik gelişimini bilir
ÖÇ-2
İlk 18 yıl boyunca bebek ve çocukların aylara özel motor, duysal ve duygusal gelişimini açıklar
ÖÇ-3
Normal gelişimi tanımlayarak analiz edebilir
ÖÇ-4
Büyüme ve gelişimi etkileyen faktörleri kavrar
ÖÇ-5
Normal gelişimin varyasyonlarını patolojiden ayırabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.