Dersin genel amacı fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında istihdam edilecek öğrencilerin iş yaşamlarında İngilizce iletişim ortamında alan odaklı kelime bilgisi ve bağlamları ekleyerek dili etkin kullanabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin alan odaklı konular işlenerek aşama aşama iyileştirimesi hedeflenmektedir. İlgili becerilerin geliştirilebilmesi için okuduğunu anlama, terminoloji ve dinlediğini anlama çalışmalarının yanı sıra öğrencilerin ile yazılı ve sözlü ürünler çıkarılmaları beklenmektedir.
FTR 4014 dersi ayrıca öğrencileri(n);
okuma becerilerini geliştirmeyi, eleştirel düşünmeye teşvik etmeyi, okur-yazar olarak farkındalıklarını arttirmayı, etkili iletişimciler haline getirmeyi,
dönemin sonunda,
sözlü ve yazılı olarak dili bağlamında anlayabilmelerini, sözlü ve yazılı iletişim kurup sürdürebilmelerini hedeflemektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Sinan BATAKLAR
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13.00-16.00, çevrim içi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 10.00-11.00, çevrim içi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri ve uzaktan eğitim vasıtasıyla
Temel Kaynaklar
Christaki, A & Dooley, J. (2018), Career Paths Physiotherapy, Express Publishing, Berkshire, UK
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Germe teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
2. Hafta
Eklem mobilizasyonu teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
3. Hafta
Dengenin iyileştirilmesi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
4. Hafta
Akuatik egzersizler (1) teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
5. Hafta
Akuatik egzersizler (2) teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
6. Hafta
Yumuşak doku bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
7. Hafta
Kemik, eklem bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
8. Hafta
Sinir hücreleri bozukluğu teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
9. Hafta
Vasküler ve pulmoner bozukluklar teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
10. Hafta
Omurilik bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
11. Hafta
Omuz ve kol bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
12. Hafta
Kalça ve bacak bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
13. Hafta
Cerrahi müdahale teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
14. Hafta
İlaç tedavisi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Final
1
50
ÖÇ-1
Hastalarla İngilizce dil becerilerini kullanarak doğru bir biçimde iletişime geçebilir.
ÖÇ-2
Sağlık ile ilgili konularda tartışabilir.
ÖÇ-3
Sağlıkla ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilir.
ÖÇ-4
Hastayı belli bir süre izleyip tıbbi belgeleri kaydedebilir.
ÖÇ-5
Sağlıkla ilgili konularda makale yazabilir ve yazılı materyalleri okuyabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.