Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce II

Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FTR4014 Sağlık Bilimleri İçin Akademik İngilizce II 3/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Dersin genel amacı fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında istihdam edilecek öğrencilerin iş yaşamlarında İngilizce iletişim ortamında alan odaklı kelime bilgisi ve bağlamları ekleyerek dili etkin kullanabilmesini sağlamaktır. Ayrıca, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin alan odaklı konular işlenerek aşama aşama iyileştirimesi hedeflenmektedir. İlgili becerilerin geliştirilebilmesi için okuduğunu anlama, terminoloji ve dinlediğini anlama çalışmalarının yanı sıra öğrencilerin ile yazılı ve sözlü ürünler çıkarılmaları beklenmektedir.

 

FTR 4014 dersi ayrıca öğrencileri(n);
okuma becerilerini geliştirmeyi, eleştirel düşünmeye teşvik etmeyi, okur-yazar olarak farkındalıklarını arttirmayı, etkili iletişimciler haline getirmeyi,

dönemin sonunda,
sözlü ve yazılı olarak dili bağlamında anlayabilmelerini, sözlü ve yazılı iletişim kurup sürdürebilmelerini hedeflemektedir.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Sinan BATAKLAR
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13.00-16.00, çevrim içi
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 10.00-11.00, çevrim içi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri ve uzaktan eğitim vasıtasıyla 
Temel Kaynaklar Christaki, A & Dooley, J. (2018), Career Paths Physiotherapy, Express Publishing, Berkshire, UK
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Germe teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
2. Hafta Eklem mobilizasyonu teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
3. Hafta Dengenin iyileştirilmesi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
4. Hafta Akuatik egzersizler (1) teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
5. Hafta Akuatik egzersizler (2) teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
6. Hafta Yumuşak doku bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
7. Hafta Kemik, eklem bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
8. Hafta Sinir hücreleri bozukluğu teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
9. Hafta Vasküler ve pulmoner bozukluklar teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
10. Hafta Omurilik bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
11. Hafta Omuz ve kol bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
12. Hafta Kalça ve bacak bozuklukları teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
13. Hafta Cerrahi müdahale teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
14. Hafta İlaç tedavisi teması bağlamında dört dil becerisi ışığında iletişimsel aktiviteler ve bilgisel girdiler İletişimsel Dil Öğretimi Teknikleri, uzaktan eğitim yöntemi vasıtasıyla
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Final 1 50


ÖÇ-1Hastalarla İngilizce dil becerilerini kullanarak doğru bir biçimde iletişime geçebilir.
ÖÇ-2Sağlık ile ilgili konularda tartışabilir.
ÖÇ-3Sağlıkla ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilir.
ÖÇ-4Hastayı belli bir süre izleyip tıbbi belgeleri kaydedebilir.
ÖÇ-5Sağlıkla ilgili konularda makale yazabilir ve yazılı materyalleri okuyabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5