Sağlık sektörü, hastaneler ve Rehabilitasyon merkezlerindeki yönetim ve organizasyon yapıları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerindeki farklı modeller hakkında bilgi kazandırmak
Sağlık işletmelerinde misyon ve vizyon
Kalite süreçleri, belirleme ve izleme yöntemleri
Sağlık hizmetleri sunumunda mevzuat ve ilkeler
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Uzm. Fzt. Mustafa Keskin
Asistanlar
Yoktur
Ders Gün,Saat ve Yeri
SAP ORION sistemi üzerinden görüntülenebilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 11:00 - 11:15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Senkron ders anlatımı, Literatür incelemesi, Proje tasarımı, Ödevler
Temel Kaynaklar
1- Solvang PK, Fougner M. Professional roles in physiotherapy practice: Educating for self-management, relational matching, and coaching for everyday life. Physiother Theory Pract. 2016 Nov;32(8):591-602. doi: 10.1080/09593985.2016.1228018. Epub 2016 Oct 6. PMID: 27710166.
2- BUDAK, Fatih. Sağlık yönetiminde klinik liderlik. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2018.
3- Çelik, Adnan, and M. Şerif Şimşek. Yönetim ve organizasyon. Eğitim Yayınevi, 2013.
4- ARIKBOĞA, DR F. ŞEBNEM. Yönetim ve organizasyon. 2007.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yönetim ve organizasyona giriş
Senkron konu anlatımı, Soru cevap, Tartışma
2. Hafta
Yönetim faaliyetinin özellikleri
Senkron konu anlatımı, Soru cevap, Tartışma
3. Hafta
Yönetim fonksiyonları: planlama, yürütme, karar verme, koordinasyon, organizasyon
Dünyada Fizyoterapi ve rehabilitasyonda yönetim ve organizasyon
Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
6. Hafta
Türkiye’de fizyoterapi ve rehabilitasyonda yönetim ve organizasyon
Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Yöneticilik ve liderlik kavramları
Senkron konu anlatımı, Soru cevap, Tartışma
9. Hafta
Sağlık yönetiminde uluslararası seyir
Senkron konu anlatımı, Soru cevap, Tartışma
10. Hafta
Ağrı yönetimi ilkeleri ve fizyoterapist rolü, SWOT analizi, kullanım amacı ve uygulanması, Hastane, özel merkez, rehabiliytasyon merkezi, spor kulübünde fizyoterapi hizmetleri ile ilgili yasal düzenlemeler, İnmeli hastaların rehabilitasyon süreçlerinin yönetimi ve organizasyonlar
Senkron konu anlatımı, Soru cevap, Tartışma
11. Hafta
Serebral Palsili Bireylerin Rehabilitasyonunda Yönetim ve Organizasyon, Afetlerde fizyoterapi yaklaşımları, Ampüte hastaya yaklaşım ve rehabilitasyon süreçlerinin yönetim ve organizasyon, Yaşlılarda fiziksel aktivite planlama ve gerçekleştirilmesi için var olan veya gerekli olan yönetim ve organizasyonlar, Multidisipliner çalışmanın organizasyonu.
Senkron konu anlatımı, Soru cevap, Tartışma
12. Hafta
Akut hastane ortamında COVID-19 için fizyoterapi yönetimi, Akciğer kanserlerinde fizyoterapi hizmetlerinin yönetimi ve organizasyonu, Türk Sağlık Sistemi’nin Performansı ve Belirleyicileri, Sağlık kurumlarında kalite ve kalite yönetim sistemi, Türkiye'de evde bakım hizmetleri organizasyonu
Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
13. Hafta
Teletıp & telerehabilitasyon uygulamaları ileilgili avrupa birliği ülkelerindeki stratejiler, Demanslı hasta bakımı ve bu alanda hizmet veren organizasyonlar, Dünya sağlık örgütü, örgütlenme modeli, Sağlık kurullarında engelliliğin değerlendirilmesi ve belirlenmesi.
Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
14. Hafta
Türkiyede sağlık hizmetlerinde finansman yöntemleri, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon eğitiminde ulusal ve uluslararası organizasyonlar ve belirleyiciler, WCPT guideline for physical therapist professional entry level education, Mesleki örgütlenme modelleri ve Türkiye'de Fizyoterapistlerin mesleki örgütlere katılımı
Senkron konu anlatımı, Ödevler, Tartışma
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sağlık hizmetlerinde organizasyon şemalarını tanımak
ÖÇ-2
Denetim süreci ve özellikleriyle ilgili bilgi sahibi olabilme, organizasyon sürecini yönlendirebilme
ÖÇ-3
Sağlık hizmetlerinin sunumu ile ilgili SWOT analizi yapma bilgi ve becerisini kazanır,
ÖÇ-4
Yönetimle ilgili temel kavramları tanıyabilme, yönetim biliminin gelişimini açıklayabilme, yönetim fonksiyonlarını kavrayabilme, mevzuatları takip edebilmek
ÖÇ-5
Kalite süreçlerini tanımlayabilemek ve takip edebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.