Üst motor nöron lezyonlarında duyu, algı ve motor bütünleşme fonksiyonlarının eğitimi, teorik metodlar, pratik uygulamalar
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Uzm. Fzt. Özgün Belen
Asistanlar
Yoktur
Ders Gün,Saat ve Yeri
2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılda ders açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılda ders açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, uygulama
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
The out of sync child, Carol Stock Kranowitz, The Skylight Press book, 1988, Amerika
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Duyu algı motor kavramı
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Duyu integrasyonunun referans çerçevesi
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Nörogelişimsel referans çerçevesi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Duyu değerlendirmeleri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Duyu bütünlüğü değerlendirme yöntemleri
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Duyu bütünlüğü değerlendirme yöntemleri
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Duyusal bütünlüğü tedavisi
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Duyusal bütünlüğü tedavisi
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Duyusal bütünlüğü tedavisi
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Vaka tartışma
Tartışma
12. Hafta
Vaka tartışma
Tartışma
13. Hafta
Duyu Profili
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Genel tekrar
Tekrar
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Duyu algı motor bütünlük eğitiminin kuramsal temelini bilme
ÖÇ-2
Duyu algı motor değerlendirme testlerini uygulayabilme
ÖÇ-3
Pediatrik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğrenebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
İnsan bedenini mikro ve makro düzeyde oluşturan yapıları (hücre, doku, organ), organları, segmentleri ve segmentlerin birbiri ile etkileşimlerini inceleyebilir.
PÇ-2
İnsan bedenini fiziksel yapı temelinde ele alarak ölçme, değerlendirme yapabilir.
PÇ-3
Fonksiyon bozukluklarına neden olan durumları, fonksiyonel bozuklukların boyutlarını ve kişilerin yaşamları üzerindeki etkilerini belirleyebilir.
PÇ-4
Büyüme ve gelişme bozukluklarında konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-5
Kronik ilerleyici hastalıklarda (kanser, kas hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, metabolik hastalıklar), hastalığın etkilerini (ağrı, fonksiyonel yetersizlik) azaltmada konsültasyon, hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-6
Yaşlanmaya bağlı meydana gelen problemleri belirleme, öngörme, önleme, takip ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-7
Hastane, özel klinik, sağlık merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, engelli ve yaşlı bakım evlerinde hasta takibi ve tedavi süreçlerinde aktif rol alır.
PÇ-8
Sağlığı geliştirme ve sağlık ile ilgili olası risk faktörlerini belirleme, önleme ve takip etmede aktif rol alır veya otonom olarak çalışabilir.
PÇ-9
Hastalık nedeni ile fonksiyonelliğin azaldığı durumlarda tedavi uygulamalarına ek olarak yaşam alanlarının mimarisini değerlendirmek, çevresel engellerin kaldırılması amacı ile gerekli düzenlemeleri planlama ve projelendirme süreçlerinde görev alır.
PÇ-10
Toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve geliştirme amacı ile proje üretebilir ve projelerde aktif rol alabilir.
PÇ-11
Engelli bireylerin tedavisi, rehabilitasyonu, mesleki beceri kazanma ve maddi kazanç elde etme amacı ile mesleki rehabilitasyon merkezi kurulumu ile ilgili proje geliştirme ve bu merkezlerde aktif görev alabilirler.