|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Giriş ve şantiye incelemeleri |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
2. Hafta |
Zemin ve kaya parçalanması-delme ve patlatma |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
3. Hafta |
Ekskavatörler, taşıyıcılar ve açık kazılar |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
4. Hafta |
Geleneksel yöntemlerle tünelcilik- delme ve patlatma |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
5. Hafta |
Geleneksel yöntemlerle tünelcilik-tünele etkiyen zemin yükü teorileri |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
6. Hafta |
Makinalı tünel açma |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
7. Hafta |
Makinalı tünel açma |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
8. Hafta |
Yumuşak zeminde makinalı tünel açma (TBM) (EPBS+SS) |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
9. Hafta |
Yumuşak zeminde makinalı tünel açma (TBM) (EPBS+SS) |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
10. Hafta |
Özel yöntemler-NATM-LTM (Yeni Avusturya Yöntemi) |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
11. Hafta |
Özel yöntemler-NATM-LTM (Yeni Avusturya Yöntemi) |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
12. Hafta |
Mikro tünelcilik |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
13. Hafta |
Geniş yeraltı kazıları |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
14. Hafta |
Tehlikeler, güvenlik önlemleri, çevresel etkiler |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
ÖÇ-1 | Jeolojik ve geoteknik araştırmaların tünel açımı için önemini kavrar. (BİLGİ) | ÖÇ-2 | Farklı tünel açma teknikleri ve farklı jeolojilerde en uygun tünel açma yöntemine karar verir. (BECERİ) | ÖÇ-3 | En uygun kazı-destek tipini belirler. (BECERİ) | ÖÇ-4 | Kayaçları tünelcilik amacıyla sınıflandırır. (BİLGİ) | ÖÇ-5 | Yeraltı açıklıklarında oluşan gerilmeleri analiz eder. (BECERİ) |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | PÇ-2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | PÇ-3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | PÇ-4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | PÇ-5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | PÇ-6 | Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | PÇ-7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | PÇ-8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | PÇ-9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | PÇ-10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | PÇ-11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|