Lisans
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İnşaat Mühendisliği Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / İnşaat Mühendisliği İçin Akademik İngilizce II

İnşaat Mühendisliği İçin Akademik İngilizce II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
CE2011 2 İnşaat Mühendisliği İçin Akademik İngilizce II 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, yabancı dil becerilerini, alanla ilgili makale ve derslerle birleştirerek, öğrencilere kendi çalışma alanları için daha iyi bir akademik İngilizce yeterliliği sağlamaktır. Ayrıca, dersin doğası gereği öğrencilerin çalışma alanlarındaki uygulamalara temel teşkil edebilmek adına yabancı dilde akademik becerileri kolaylaştırır. Bu nedenle EAP ve ESP içerikleri birliıkte tasarlanmıştır.

Dersin sonunda öğrenciler;

- Ön okuma stratejilerini kullanır.

- Bir metni tam olarak kavramak için referans noktalarını belirler.

- Anlamlarını tahmin ederek bilinmeyen kelimelere ulaşır.

- Bir metni tam olarak anlayabilmek için mecazi konuşmayı kullanır.

- Bir metinden çıkarımlar yapar.

- Yazarların bakış açısına karar vermek için gerçekler ve görüşler arasında ayrım yapar.

- Amaç, hedef kitle, bakış açısı ve ton dahil olmak üzere yazarın tekniğini belirler.

- Cümlelerde veya metnin bölümlerinde altta yatan anlamı çıkarır.

- Bir metindeki ana fikirleri belirler.

- Bir metinde fikirler arasındaki ilişkiyi anlar.

- Birden fazla metinden gelen bilgileri sentezleyerek kullanır.

- İmla kurallarını ve kelime bilgisini doğru kullanır.

- Sözlü iletişimdeki ana fikirleri belirtir.

- Diyalog başlatır ve sürdürür.

- Konusuyla ilgili teknik materyelleri analiz eder ve teknik terim dağarcığını geliştirir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ebru ERKAÇAN TEMİZ
Asistanlar Ebru Erkaçan Temiz, İpek Arıkan Bakır
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 09:00-12:45 4B-12-14 & 4C-3-5
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 14:00-15:00 4A-01 Ebru Erkaçan Temiz Pazartesi 14:00-15:00 1A-18 İpek Arıkan Bakır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  İnteraktif, eklektik
Temel Kaynaklar Metinlerden oluşan kitapçık
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta INTRODUCTION
2. Hafta Generative AI tools transforming construction
3. Hafta Drone Technology In Construction
4. Hafta Construction Robotics + Presentations
5. Hafta AI in Construction + Presentations
6. Hafta Neom + Presentations
7. Hafta Quiz + Presentations
8. Hafta Religious Holiday
9. Hafta Midterm exam
10. Hafta Giant Lego viaduct + Presentations
11. Hafta Kirigami to make Ultrastrong + Presentations
12. Hafta Civil Engineering Stars Of Cities Of The Future + Presentations
13. Hafta Career opportunities at unusual jobsites + Presentations
14. Hafta Revision + Presentations
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 0
Final 1 40


ÖÇ-1Sözlü iletişimi başlatır ve devam ettirir. (BECERİ)
ÖÇ-2Bilimsel alanlarındaki teknik dokümanları anlar ve inceler. (BECERİ)
ÖÇ-3Alanlarına ait kelime bilgisine vakıf olur ve bunları kullanır. (BİLGİ)
ÖÇ-4Cümle ya da paragrafları yeniden yazar. (BECERİ)
ÖÇ-5Verilen bilgiler doğrultusunda paragraf ya da kompozisyon yazar. (BECERİ)
ÖÇ-6Metinleri incelerken grafikleri düzenleyicileri kullanır. (BİLGİ)
ÖÇ-7Dinlerken ve okurken not alır. (BECERİ)
ÖÇ-8Belirlenmiş bir konu hakkında İngilizce sunum yapar. (BECERİ)
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8