Kişi imajını oluşturan etmenler bağlamında etkili iletişim, beden dili, özgüven, özsaygı, karizma, giyim-kuşam, renkler, statü göstergeleri, uzam dili konuları irdelenerek kurum imajı çerçevesinde kurum kimliği, kurum imajının türleri ve kurum imajının işlevleri örneklerle irdelenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Fatma KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 11:00-12:50 cats meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 12:50-13:30 cats meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Öğrencilerin konuları kuramsal ve uygulayımsal olarak gereken ile gerçek iş yaşamında nasıl olduğu konularının örnek ve gözlem yoluyla ortaya koymak.
* %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Temel Kaynaklar
- Landis, Jude vd., İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık, 2006.
- Zeybek, Işıl ve Duru, Hande. Kimliğim ve Ben, İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007
- Çakır, Özlem. Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj ve Sosyal Yaşam Etiketi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2011.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve genel giriş. Kişi imajının kişilerarası iletişimindeki önemi tartışılarak bir olgu olarak imaj ve imaj yönetiminin tanımı ve kökenbilimsel açıdan incelenmesi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kişi imajını oluşturan etmenlerin belirlenerek bu etmenlerin önemi ve işlevlerinin tartışılması. Kişisel imaj çerçevesinde etkin iletişimin önemi ve ilk izlenimi olumlu kılmanın yollarının saptanması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kişi imajı türlerinin tartışılmasının ve sınıflandırılmasının yapılması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Etkili konuşma, etkin dinleme, anlama, anlatma, değerlendirme, sunum tarzı ve yazılı iletişim süreçlerinin etkili iletişim çerçevesinde değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Olumlu düşüncenin, özgüvenin ve özsaygının imaj yaratımındaki öneminin tartışılması
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kişisel imajın oluşmasında önemli işlev üstlenen giyim-kuşam biçimlerinin irdelenerek iş yaşamında erkeklerin ve kadınların nasıl giyinmeleri gerektiğinin tartışılması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Giyim-kuşamda tercih ettiğimiz renklerin aktardığı anlamların saptanması
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kişilerarasındaki mesafe alanları, statü rolleri ve oturma biçimlerinin aktardığı anlamların tartışılması. İlk izlenimi olumlu kılmada önemli rol üstlenen bir diğer önemli etmen sözsüz iletişim çerçevesinde, jestler ve mimiklerin aktardığı anlamlar.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Kurumsal imaj çeşitleri ve imaj oluşturmada etken olan öğelerin tartışılması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kurumsal imajı etkileyen unsurların tartışılarak, planlı bir imaj değişimi için yapılması gereken aşamaların belirlenmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
13. Hafta
İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kişilerarası iletişim sürecinde önemli bir rol üstlenen kişi imajını, imajı oluşturan etmenleri ve işlevlerini tartışabilecek.
ÖÇ-2
Etkin iletişimin önemi ve imaj yönetimi arasındaki ilişkiyi saptayabilecek
ÖÇ-3
Kurumsal imajı etkileyen ve imaj değişikliği için yapılması gereken değişimleri sorgulayabilecek.
ÖÇ-4
Bilgilerini, duygularını ve düşüncelerini etkili konuşma ve etkili yazma çerçevesinde ifade edebilecek.
ÖÇ-5
Etkili iletişim becerilerini geliştirebilecek ve kazanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2
Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7
Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10
Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi