Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BYA0008 - KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu derste; öğrenciye iş hayatında kalite yönetim sistemleri ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Tuğba FENER
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13:00-16:00 CATS MEETING
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 18:00-19:00 CATS SOHBET ODASI
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım

-Proje

-Sunum
Temel Kaynaklar -Kalite Yönetim Sistemleri, H.Baki Buzlu, Zeus Kitabevi, İzmir, Ekim 2011.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kalite tanımı ve Kavramları, Kalite boyutları, Kalite Yaklaşımları, Kalite ve Verimlilik Sözlü anlatım
2. Hafta Kalite ve Maliyet, Kalite Kavramlarına Farklı Yaklaşımlar, Kalite Kontrolü, Kalite Çemberleri, Toplam Kalite Yönetimi Sözlü anlatım
3. Hafta Standart ve Standardizasyon Faydaları, Türk standardları Enstitüsü (TSE), Standard Çeşitleri, Standardların Hazırlanması, Belgelendirme ve Akreditasyon, Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) Sözlü anlatım
4. Hafta TSE' nin Belgelendirme Faaliyetleri, Uluslararası ve Bölgesel Standardizasyon Kuruluşları, Metroloji ve Kalibrasyon, Standardın Üretim ve Hizmet Sektöründeki Önemi, Meslek Standardları Sözlü anlatım
5. Hafta Yönetim Sistemleri ve Standardları, TS-EN-ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi ve Standardları, TS-EN-ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemi Sözlü anlatım
6. Hafta Süreç Yönetim Sistemi, Süreç Yaklaşımı, Süreç Yönetimi, Süreç Geliştirme ve İyileştirme Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta ISO-TSE Otomotiv Sektörü Kalite Yönetim Sistemi, TSE-TS-ISO-IEC 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, K-Q-TSE-ISO-EN 13485 Tıbbi Cihazlar Kalite Yönetim Sistemi, TS-ISO 10002 Müşteri Şikâyetleri Yönetim Sistemi, TS-EN 16001 Enerji Yönetim Ssitemi, CE Uygunlu İşareti Sözlü anlatım
9. Hafta Stratejik Yönetim, Swot(Durum)Analizi, Vizyon, Misyon, İlkeler, Amaçlar, Hedefler, Paydaş Analizi Sözlü anlatım
10. Hafta proje -sunum Sözlü anlatım
11. Hafta proje -sunum Sözlü anlatım
12. Hafta proje -sunum Sözlü anlatım
13. Hafta proje -sunum Sözlü anlatım
14. Hafta Final sınavı Sözlü anlatım
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta Final sınavı Final sınavı
17. Hafta Final sınavı Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 30
Final 1 30


ÖÇ-1Kalite, güvence, standart, standardizasyon, meslek standartlarını ifade edebilme
ÖÇ-2Kalite standartlarını açıklayabilme
ÖÇ-3ISO 9000 kalite yönetim sisteminin altyapısını tanımlayabilme
ÖÇ-4Kalite ile ilgili diğer yönetim sistemlerini kıyaslayabilme
ÖÇ-5EFQM mükemmellik modeli, İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri ile diğer kontrol yöntemlerini sıralayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5