Bu dersin amacı öğrencilerin kitle iletişimini anlamasını, iletişimden farklı yönlerini kavramasını, kitle iletişim araçlarının toplumda nasıl bir rol üstlendiğini ve toplumu nasıl etkilediğini bu konuda iletişim bilimciler tarafından ortaya konulan kuramlar çerçevesinde anlamasını sağlamaktır.
Kitle İletişimi ve Kuramlara Genel Bir Bakış: Ana-Akım / Egemen Yaklaşımlar, Eleştirel Yaklaşımlar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
5. Hafta
Ana Akım İletişimi Kuramları: *Propaganda /uyarıcı tepki/ sihirli mermi/ hipodermik iğne modeli *Lasswell’in Genel İletişim Modeli *Shannon ve Weaver, Osgood ve Schramm, Dance modelleri *Gerbner Genel İletişim Modeli
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
6. Hafta
İletişim ile ilgili ilk alan Araştırmaları ve İki Aşamalı Akış Modeli Deneye Dayalı Olarak Geliştirilen Psikolojik Kuramlar
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
İletişime Sosyolojik Yaklaşım: Riley ve Riley Modeli İletişime Teknolojik Yaklaşımlar;Innis, McLuhan ve Global Köy
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
9. Hafta
Kitle İletişim Araçlarının Etkilerinin Değerlendirilmesi: Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı, Eşik Bekçiliği
Eleştirel Yaklaşımlar: Frankfurt Okulu, Gramsci ve “Hegemonya”
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
12. Hafta
Althusser ve “Devletin İdeolojik Aygıtları”, Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
13. Hafta
Ödevlerin Sunumu
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
14. Hafta
Ödevlerin Sunumu
Araştırma, Anlatım, Sunum, Örnekleme, Tartışma
15. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kitle iletişiminin temel faktörlerini kavrayabilme.
ÖÇ-2
Kitle iletişim araçlarının toplumdaki rolünü açıklayabilme.
ÖÇ-3
Kitle iletişimi konusunda geliştirilen kuramları tanıma ve karşılaştırma.
ÖÇ-4
İçinde yaşanılan toplumun medya pratiklerini anlamlandırabilme.
ÖÇ-5
İletişim ve kitle iletişimi arasındaki ilişkiyi fark edebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2
Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7
Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10
Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi