Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL MEDYA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BYA0019 - DİJİTAL MEDYA 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Son yıllardaki internet ve beraberinde bilgi iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler medya sektöründe de büyük değişikliklere sebep oldu. Analog yayıncılıktan sayısal yayıncılığa geçilen bu süreçte yeni medya kavramını da ortaya çıktı. Yeni medya, internet, interaktif TV, mobil iletişim gibi tüm çevrimiçi ve etkileşimli platformaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin, yeni medyada ortamında reklam, habercilik, yeni ekonomi, teknolojik determizim, etkileşimli ortamlar, yeni medyada içerik yönetimi gibi konular hakkında genel bilgilere sahip olması ve yeni medyanın geleceği hakkında da bilgilenmeleri amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-15:00, 4A-04, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -Müge Eldemir, Yeni Medya Üzerine, Nüve Kültür Merkezi, Eylül 2013
Diğer Kaynaklar -Mihalis Kuyucu ve Tuba Karahisar, Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, Zinde Yayınları, 2013

-Vladlena Benson (Kingston University, UK), Ronald Tuninga (Kingston Business School, UK) and George Saridakis (Kingston University, UK), Analyzing the Strategic Role of Social Networking in Firm Growth and Productivity, USA 2016
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni Medya Nedir? yeni kavramı ve internetin gelişimi Sözlü Anlatım
2. Hafta Yeni Medya ve Geleneksel Medyanın karşılaştırılması Sözlü Anlatım
3. Hafta Medya yakınsaması (convergence) ve siber kültür (cyberculture) kavramları Sözlü Anlatım
4. Hafta Yeni medyanın kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ilişkisi Sözlü Anlatım
5. Hafta Yeni medya içerikleri ve kamu mallarıyla ilişkisi Sözlü Anlatım
6. Hafta Web 1.0, web 2.0 teknolojileri ve büyük veri yönetimi (big data management) Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Sosyal medya nedir? Sosyal medya platformların kurumlar için önemi Sözlü Anlatım
9. Hafta Yeni medya ve XYZ kuşakları Sözlü Anlatım
10. Hafta Yeni medya ve reklam Sözlü Anlatım
11. Hafta Gerçek Zamanlı Pazarlama Sözlü Anlatım
12. Hafta Second Life Sözlü Anlatım
13. Hafta Yeni medya ve teknolojik determinizm Sözlü Anlatım
14. Hafta Yeni medya ve teknolojik determinizm Sözlü Anlatım
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta Final sınavı Final sınavı
17. Hafta Final sınavı Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yeni medya ile ilişkili temel kavramları tanımlayabilecek
ÖÇ-2Medya yakınsaması ve siber kültür kavramlarını ilişkilendirebilecek
ÖÇ-3Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları belirtebilecek
ÖÇ-4Yeni medya ile reklam ve pazarlama ilişkisinin önemini belirtebilecek
ÖÇ-5Sosyal medya platformları ile ilgili bilgi sahibi olacak
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10