Son yıllardaki internet ve beraberinde bilgi iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler medya sektöründe de büyük değişikliklere sebep oldu. Analog yayıncılıktan sayısal yayıncılığa geçilen bu süreçte yeni medya kavramını da ortaya çıktı. Yeni medya, internet, interaktif TV, mobil iletişim gibi tüm çevrimiçi ve etkileşimli platformaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin, yeni medyada ortamında reklam, habercilik, yeni ekonomi, teknolojik determizim, etkileşimli ortamlar, yeni medyada içerik yönetimi gibi konular hakkında genel bilgilere sahip olması ve yeni medyanın geleceği hakkında da bilgilenmeleri amaçlanmaktadır.
-Müge Eldemir, Yeni Medya Üzerine, Nüve Kültür Merkezi, Eylül 2013
Diğer Kaynaklar
-Mihalis Kuyucu ve Tuba Karahisar, Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, Zinde Yayınları, 2013
-Vladlena Benson (Kingston University, UK), Ronald Tuninga (Kingston Business School, UK) and George Saridakis (Kingston University, UK), Analyzing the Strategic Role of Social Networking in Firm Growth and Productivity, USA 2016
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni Medya Nedir? yeni kavramı ve internetin gelişimi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yeni Medya ve Geleneksel Medyanın karşılaştırılması
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Medya yakınsaması (convergence) ve siber kültür (cyberculture) kavramları
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Yeni medyanın kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ilişkisi
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Yeni medya içerikleri ve kamu mallarıyla ilişkisi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Web 1.0, web 2.0 teknolojileri ve büyük veri yönetimi (big data management)
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Sosyal medya nedir? Sosyal medya platformların kurumlar için önemi
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Yeni medya ve XYZ kuşakları
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Yeni medya ve reklam
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Gerçek Zamanlı Pazarlama
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Second Life
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Yeni medya ve teknolojik determinizm
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Yeni medya ve teknolojik determinizm
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yeni medya ile ilişkili temel kavramları tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Medya yakınsaması ve siber kültür kavramlarını ilişkilendirebilecek
ÖÇ-3
Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları belirtebilecek
ÖÇ-4
Yeni medya ile reklam ve pazarlama ilişkisinin önemini belirtebilecek
ÖÇ-5
Sosyal medya platformları ile ilgili bilgi sahibi olacak
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2
Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7
Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10
Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi