Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BYA0024 - MARKA YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Günümüz rekabet şartlarında marka yönetimi&stratejileri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak ve güncel örnekler üzerinden incelemeler yapmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-15:00, 4A-04, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım,

Tartışma,

Sunum,

Örnek Olaylar
Temel Kaynaklar -Ders Notları
Diğer Kaynaklar -Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş & Marka Kavramının Ortaya Çıkışı ve Tarihsel Süreci Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
2. Hafta Marka Tanımı ve Kapsamı Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
3. Hafta Markalaşma Süreci Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
4. Hafta Marka Çeşitleri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
5. Hafta Ürün ve Marka Karşılaştırması Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
6. Hafta Marka Olmanın Önemi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı, Marka Bilinirliliği Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
9. Hafta Marka Değeri, Marka Sadakati, Marka Farkındalığı, Marka Konumlandırma Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
10. Hafta Markaların Korunması Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
11. Hafta Marka Yönetim Stratejileri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
12. Hafta Marka Pazarlama Stratejisi Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
13. Hafta Marka Stratejileri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
14. Hafta Marka Stratejileri Sözlü Anlatım, Sunum, Örnekleme
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta Final sınavı Final sınavı
17. Hafta Final sınavı Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Marka iletişim süreci ile ilgili pratikleri öğrenmek
ÖÇ-2Marka yönetim modelleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Kampanya yönetimi ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10