Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEDYA PLANLAMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BYA0015 - MEDYA PLANLAMASI 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Bir media planı için gerekli olan adımların ve  stratejilerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-15:00, 4A-04, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatma ve tartışma yöntemi, örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi, bireysel ve grup çalışma yöntemleri kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar -Barban, Arnold M.,  Kopec, Frank J. ,Cristol, Steven M. Essential of Media Planning, McGraw-Hill Companies,1997.

-Erol, Gülbuğ. Reklam ve Medya Planlaması, İstanbul: BETA Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin içeriği, amacı ve tanışma Sözlü anlatım
2. Hafta Temel medya terimleri ve açıklamaları. Sözlü anlatım
3. Hafta Pazarlama stratejisi ve medya planlama. Sözlü anlatım
4. Hafta Medya planlamanın ilkeleri ve medya araçları. Sözlü anlatım
5. Hafta Çok mecralı kampanya planlamanın ilkeleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Medya maliyetleri ve satın alma problemleri. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Temel ölçümleme ve değerlendirme. Sözlü anlatım
9. Hafta Dijital medya satın alma ve planlama. Sözlü anlatım
10. Hafta Yerel medya satın alma ve planlama. Sözlü anlatım
11. Hafta Sosyal medya satın alma ve planlama. Sözlü anlatım
12. Hafta Medya araştırmaları. Sözlü anlatım
13. Hafta Planlama ve satın alma formülleri ve uygulamaları. Sözlü anlatım
14. Hafta Planlama ve satın alma formülleri ve uygulamaları. Sözlü anlatım
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta Final sınavı Final sınavı
17. Hafta Final sınavı Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenilen bilgileri tanımlayabilecek, rapor edilebilecek.
ÖÇ-2Edinilen bilgileri yeni durumlara uyarlayabilecek.
ÖÇ-3Edindiği kuramsal bilgileri örneklerle ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-4Edindiği kuramsal bilgileri pratik edebilecek.
ÖÇ-5Stratejik medya planı hazırlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10