Lisans
Meslek Yüksek Okulu
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


REKLAMCILIK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BYA0017 - REKLAMCILIK 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Reklamın tanımı ve pazarlamadaki yeri hakkında gerekli olan temel bilgilerin verilmesi, reklamcılıkta kullanılan terminoloji ile hem dünyada hem de Türkiye’de reklamcılığın geldiği nokta hakkında öğrencilere bilgi aktarımı amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13:00-15:00, 4A-04, İncirli Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Örnek, sentez, tartışma.
Temel Kaynaklar -Özkan, Pelin. Hayatımız Reklam, İstanbul:MediaCat Yay.,2004.
-  Aitchison, Jim. Basın İlanı Böyle Yapılır!, Okuyan Us Yayınları, 2006.
- Küçükerdoğan, Rengin.  Reklam Nasıl Çözümlenir ?- Reklam İletişiminde Göstergeler ve Stratejiler, İstanbul: Beta Yayınevi, 2009.
-  C.Book, Albert . C.Dennis Schick, Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri, İstanbul: Rota Yayınları, 1998.
-  Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları, 2009. 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklam nedir ? Sözlü anlatım
2. Hafta Reklamın pazarlamadaki yeri ve önemi. Sözlü anlatım
3. Hafta Reklamın ilişki içinde olduğu diğer disiplinler. Sözlü anlatım
4. Hafta Reklamın temel ilkeleri. Sözlü anlatım
5. Hafta Reklam çeşitleri. Sözlü anlatım
6. Hafta Dünya’da reklamcılık. Sözlü anlatım, vaka analizi
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Reklamcılık ekolleri.Türkiye’de reklamcılığın gelişimi. Sözlü anlatım
9. Hafta Türk reklamcılar ve reklam ajansları. Sözlü anlatım
10. Hafta Reklam veren ajans ilişkileri, Sözlü anlatım
11. Hafta Reklamda yaratıcılık. Sözlü anlatım
12. Hafta Reklam senaryosu, metni ve sloganı Sözlü anlatım, vaka analizi
13. Hafta İnternet reklamcılığı & Açık hava reklamcılığı Sözlü anlatım, vaka analizi
14. Hafta İnternet reklamcılığı & Açık hava reklamcılığı Sözlü anlatım, vaka analizi
15. Hafta Final sınavı Final sınavı
16. Hafta Final sınavı Final sınavı
17. Hafta Final sınavı Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Reklam kavramını yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Reklamın pazarlamadaki yerini gösterebilecek.
ÖÇ-3Reklam terimlerini kullanabilecek.
ÖÇ-4Reklam kampanyalarını yorumlayabilecek
ÖÇ-5Reklam tekniklerini karşılaştırabilecek.
ÖÇ-6Reklam kampanyalarını eleştirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10