Öğrencilere, kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, kurumsal iletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 09:00-10:45 Cats Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 09:00-10:45 Cats Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
Dersin teorik kısmı Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre, CATs V3.0 Dijital Uzaktan Eğitim ile verilen teorik derslerin müfredatı ve süresi isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit örgün yöntem ile verilecektir.
Dersin uygulamalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre Bahar Yarıyılı içerisinde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit ve/veya Bahar Yarıyılı son döneminde örgün yöntem ile verilecektir.
Kavram olarak kurum, kurumsallaşma ve kurumsal iletişim, iletişim süreci, yönetişim kavramı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kurumsal İletişimde stratejik bakış, kurumsal iletişimin etkileşim içinde olduğu alanlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kurum kültürü ve kurum kimliği
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kurum içi iletişimin türleri: formel ve enformel iletişim; kurum içi iletişimin yönleri: yatay, dikey ve çapraz iletişim .
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kurumsal İletişimde kullanılan teknik ve araçlar
Sözlü anlatım
6. Hafta
Kurumsal İletişimi engelleyen faktörler
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Halkla İlişkiler; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları ve ilişkili olduğu alanlar
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kurumsal reklamcılık; tanımı, önemi, özellikleri, faydaları, temel kavramlar, uygulamalar.
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Kurumsal itibar yönetimi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Kriz yönetimi; krizin tanımı, kriz yönetim süreci, kriz iletişim planı.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Müşteri ilişkileri yönetimi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Kurumsal iletişim ve sosyal medya
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Bir kurum için kurumsal iletişim planı tasarlayabilecek.
ÖÇ-2
Hazırlanmış bir kurumsal iletişim planı içerisinde, çeşitli alt başlıklarda uygulayıcı olarak rol alabilecek.
ÖÇ-3
Bir kurumu, Kurumsal İletişim açısından değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
Çeşitli kurumların Kurumsal İletişim uygulamalarını analiz edebilecek.
ÖÇ-5
Kurumsal İmaj geliştirme çalışmalarını uygulayabilecek.
ÖÇ-6
Bir kurumun kurum içi iletişim çalışmalarını analiz edebilecek.
ÖÇ-7
Kriz iletişimi çalışmaları formüle edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurma becerisi
PÇ-2
Protokol çeşitlerini bilme becerisi
PÇ-3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi
PÇ-5
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleme becerisi
PÇ-6
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilme becerisi
PÇ-7
Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi
PÇ-8
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilme becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-10
Veri toplama ve onları düzenleme yöntemlerini bilme ve raporlama becerisi